Główne tezy artykułu:
- Kampanie Google Ads dla sklepów internetowych mają różne cele, w tym pozyskanie wartościowego ruchu, szybkie napędzenie sprzedaży i przetestowanie konwertujących fraz kluczowych.
- Mimo że kampania Google Ads może generować wysoką sprzedaż, to jej koszt może przewyższać zyski, a obsługa dużej liczby zamówień może być uciążliwa dla właścicieli sklepów.
- Ruch organiczny może być bardziej opłacalny w dłuższej perspektywie niż płatny ruch, ponieważ nie wymaga stałego nadzoru i kosztów reklamowych.
- Dane zebranego ruchu płatnego mogą być użyte w celu poprawy ruchu organicznego i sklepu internetowego bez konieczności zgadywania i testowania kierunków.
- Sukces sprzedaży w sklepie internetowym nie zawsze zależy tylko od ilości generowanego ruchu, ale także od kosztów, logistyki i czasu potrzebnego na obsługę zamówień.
Jak wspomnieliśmy w poprzednim poście, tuż po uruchomieniu sklepu ruszyliśmy z reklamami Google Ads. Celem było szybkie pozyskanie ruchu i zakupów. Wszystko poszło zgodnie z planem, już następnego dnia od uruchomienia kampanii zaczęły pojawiać się transakcje. Również ilość transakcji w stosunku do liczby kliknięć i ceny ich zakupu była zgodna z oczekiwaniami, kampania dawała dochód już od pierwszego dnia funkcjonowania.
Jakie inne cele może spełniać kampania Google Ads dla sklepu internetowego?
- oczywiście pozyskanie wartościowego ruchu,
- szybkie napędzenie sprzedaży, od razu po uruchomieniu można generować zakupy.
- Dodatkowa korzyść, dość często ignorowana przez właścicieli sklepów to przetestowanie konwertujących fraz kluczowych i kupienie informacji o klientach.
Ten ostatni punkt także powinien być uwzględniany w ocenie opłacalności takich kampanii.
W styczniu 2021 zakończyliśmy korzystanie z płatnych kampanii. Do momentu wyłączenia reklam adsowych było to główne źródło ruchu i zakupów w naszym sklepie. Konwersja była bardzo wysoka. Dlaczego zatem z tego zrezygnowaliśmy?
Kampania adsowa była bardzo wyczerpująca. Konkurencja w naszej branży jest duża i bardzo agresywna. Kampania wymagała stałego dziennego nadzoru i ciągłego dopieszczania. Stale pojawiały się ataki botów wyklikiwaczy. Zostawienie reklam na kilka dni wiązało się z problemami, najczęściej szybko spadała rentowność.
Sprzedaż była bardzo wysoka, ale obrót nie oznacza przecież zysku. Koszt kampanii stanowił 53% wygenerowanego obrotu. Dobry i rosnący z miesiąca na miesiąc dochód wynikał przede wszystkim ze skali działań. Żeby dużo zarobić trzeba, jak to w handlu wygenerować bardzo duży obrót.
Duża liczba zakupów generuje wyzwanie w postaci obsługi dużej liczby klientów
W grę wchodził jeszcze jeden czynnik: obsługa bardzo dużej liczby zamówień. Przyznam, że nas to przygniotło i kolidowało z innymi dochodowymi projektami.
Dzięki dużej ilości zakupów z reklam adsowych i kampanii trwającej kilka miesięcy zgromadziliśmy mnóstwo danych o klientach. Dowiedzieliśmy się, kto kupuje i w jakich godzinach jest najlepsza sprzedaż. Zgromadziliśmy całą bibliotekę topowych fraz, przetestowaliśmy, jakie frazy dają największą konwersję. To ogromna dawka danych pozwalająca pracować nad ruchem organicznym i sklepem bez zgadywania i testowania kierunków.
Zestawienie wszystkich zysków i strat doprowadziło nas do podjęcia decyzji zwolnienia tempa i budowania sprzedaży krok po kroku metodami organicznymi.
Po upływie 14 miesięcy obrót nie osiągnął jeszcze poziomu z czasów prowadzenia reklam adsowych. Jednak dochód jest już znacząco większy, bo nie ponosimy takich nakładów czasowych i finansowych na reklamy. Nie musimy obsługiwać też tak dużej ilości zamówień, żeby wygenerować przyzwoity dochód.
O kampaniach Google Ads i naszych refleksjach na ich temat możesz przeczytać także tu: https://brainfactory.pl/tag/google-ads/
Więcej o reklamie dla sklepów internetowych:
A w szczególności w temacie kampanii Google Ads i zwiększania sprzedaży w sklepach internetowych polecamy Ci te teksty:
- Dlaczego reklamy Google Ads dla sklepu internetowego nie zawsze się udają? 3 najczęstsze powody
- Co jest lepsze dla sklepu internetowego Google Ads czy Facebook?
- Jakiego efektu z Google Ads można się spodziewać przy budżecie 4 tys. zł?
- Dlaczego intensywne reklamy na start nie są dobrą opcją dla małego sklepu internetowego?
- Twoje działania nie przynoszą efektów? Zamiast naśladować konkurencję, lepiej poznaj swój sklep
- Zarabiamy ponad 1000 zł dziennie na sklepie internetowym po roku od startu pozycjonowania
- Jak wybrać słowa kluczowe dla sklepu internetowego?
- Jak szybko zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Co można osiągnąć w ciągu miesiąca?
- Kiedy dobra sprzedaż w sklepie internetowym może się w ogóle nie opłacać?