Zarabiamy ponad 1000 zł dziennie na sklepie internetowym po roku od startu pozycjonowania

Ruch organiczny w sklepie internetowym

Aktualizacja: 11 kwietnia 2024

Czy posiadacie własny sklep? To pytanie co jakiś czas zadają nam osoby zainteresowane skorzystaniem z naszych usług w zakresie zwiększania obrotów. Skoro tyle o tym wiecie i jesteście tacy skuteczni, to dlaczego nie zarabiacie na własnym sklepie? Spieszymy z odpowiedzią. Tak, mamy własny sklep.

Na własnej skórze sprawdzamy skuteczność lekarstwa, które przepisujemy innym. W tym wpisie prezentujemy jak wyglądał wzrost sprzedaży w naszym własnym sklepie w oparciu o rozwój ruchu organicznego.

wykres ze wzrostem liczby zakupów
Wykres z panelu administracyjnego pokazujący liczbę transakcji w sklepie internetowym od lutego 2021 do kwietnia 2022

Szczegóły przedsięwzięcia:

  • Branża: zdrowie i uroda
  • Start: wrzesień 2020
  • Domena: z frazą kluczową, bez nazwy własnej
  • Zespół pracujący stale nad stroną: 3 osoby
  • Platforma: Woocommerce
  • Reklamy: obecnie już nie korzystamy
  • Treści: opisy kategorii, produktów oraz blog
  • Liczba artykułów na blogu: 106
  • Średnia długość artykułu: od 500 do 2000 słów
  • Częstotliwość publikacji: po 6 artykułów na miesiąc
  • Kto je pisze: są zamawiane na zewnątrz jako materiały eksperckie
  • Liczba produktów: 10 (tak, to bardzo mały sklep)
  • Pierwsza transakcja: w dniu uruchomienia kampanii Google Ads
  • Start kampanii: od razu po otwarciu
  • Pierwszy zakup z ruchu organicznego: po 2 tygodniach od otwarcia sklepu

Konkurencja jest bardzo agresywna, mierzyliśmy się nawet z atakami hackerskimi i dlatego nie możemy opisać wszystkich zastosowanych rozwiązań. To nie jest prosta nisza, na której zarabia się bez wysiłku. Jest to tylko jeden z projektów, nad którymi pracujemy, zatem nie jesteśmy mu w stanie poświęcić 100% uwagi. Jednak efekty są w naszej ocenie bardzo duże, jeśli wziąć pod uwagę otoczenie konkurencyjne i ilość czasu, jaka minęła od uruchomienia strony. W okresie roku od startu osiągnęliśmy dochód przekraczający 30 tysięcy złotych miesięcznie.

W styczniu 2021 zakończyliśmy całkiem kampanie adsowe i skupiliśmy się tylko na pozyskiwaniu ruchu organicznego i zwiększaniu konwersji. Dlaczego tak zrobiliśmy opiszemy w osobnym poście.

Wydaje Ci się, że to dużo roboty? Możemy to zrobić za Ciebie.


Wykres zamieszczony jako ilustracja jest prawdziwym screenem statystyk z Woocommerce, z liczbą transakcji w sklepie od lutego ’21 do kwietnia ’22, czyli pokazuje sytuację po zakończeniu kampanii adsowej. Lewa oś pokazuje liczbę zakupów

Przypisane tagi:

Kategoria: Analizy sklepów internetowych

Ela Ustupska

autor: Ela Ustupska

Wykształcenie dziennikarskie, karierę jednak poświęciła projektowaniu graficznemu. Obecnie w Brainfactory zajmuje się użytecznością i lubi o tym opowiadać i pisać. Oprócz tego lubi placki, no bo kto nie lubi?
Robi tak, by działało - od projektu interfejsu, przez projekt graficzny po aspekty techniczne. W swoich projektach zawsze stawia nacisk na ich skuteczność, a nie jedynie aspekty czysto wizualne. W przeszłości jedna z organizatorek eventów Women in Technology i mentorka programu Tech Leaders.

Inne artykuły o zwiększaniu sprzedaży w sklepie internetowym: