Optymalizacja sklepów internetowych

Chcesz zwiększyć dochody w swoim sklepie internetowym?

Możemy Ci w tym pomóc. Wiemy, jakie efekty przynoszą poszczególne działania, bo wdrażaliśmy je już wielokrotnie. Teraz dla Ciebie wdrożymy te sprawdzone metody.

ilustracja odręczna przedstawiająca zakupy w sklepie internetowym

Czy jesteś rozczarowany wynikami Twojego sklepu?

ikona koszyka

Czy chcesz, by koszyki miały większą wartość i więcej odwiedzających robiło zakupy?

wykres rosnący ikona

Czy chcesz, aby do sklepu trafiało więcej wartościowego ruchu?

ikona wykresu słupkowego

Masz już ruch w sklepie, ale nie ma z niego satysfakcjonującej sprzedaży?

ikona ostrzegawcza

Czy chcesz, by obsługiwał Cię ekspert, a nie stażysta?

Jak w praktyce wygląda proces zwiększania sprzedaży?

Napiszemy to wprost: nie mamy żadnego magicznego sposobu na zwiększenie sprzedaży. To, co robimy to metodyczne usuwanie błędów i poprawianie kolejnych elementów sklepu. Wiadomo dokładnie, co należy zrobić, aby sklep sprzedawał.

Dysponujemy zespołem ekspertów, którzy mają za sobą lata doświadczeń, zdobywanych w różnych sklepach. Mamy w zespole projektantkę graficzną i ekspertkę od tzw. użyteczności, eksperta od tzw. technicznego SEO, programistów, pozycjonera, analityka biznesowego i stratega, copywriterów… Mamy także ekspertkę ds. sprzedaży online, która przez dekadę pracowała bezpośrednio w branży, obsługując sprzedaż hurtową i detaliczną dystrybutora markowej odzieży sportowej i akcesoriów. Sam prezes prowadził swój własny sklep online, gdzie boleśnie przekonał się, ile czasu może zajmować pakowanie paczek.

Jako zespół mamy temat rozpoznany pod każdym kątem! Dzięki temu możemy porównywać dane z kilkuset tysięcy transakcji zakupu i wielu branż. A co wiele głów, to nie jedna. Wiemy jakich efektów można się spodziewać po działaniach, w którym momencie dodawać kolejne elementy, jak uniknąć kosztownych błędów, jak zorganizować sklep, aby od razu działał poprawnie.

Zakres naszych działań zależy od ustalonego abonamentu

  • analizujemy i poprawiamy stronę główną sklepu: czy wiadomo, co sprzedaje sklep, czy strona zachęca do zakupów, czy wzbudza zaufanie? jak można się poruszać po sklepie? czy nawigacja jest zrozumiała?
  • poprawiamy koszyk: ile kroków trzeba przejść, by dokonać zakupu, na ile proste jest zrobienie zakupów, jak wygląda sam mechanizm „dodaj do koszyka” a jak składanie zamówienia;
  • poprawiamy szablon kategorii i szablon strony z produktem: jak wyglądają opisy produktu, jak wyglądają zdjęcia, jakie elementy dodać, by bardziej przekonać do zakupu,
  • wdrażamy mechanizmy pozycjonowania wewnętrznego w sklepie (on site SEO),
  • tworzymy treści dla sklepu (opisy kategorii, podstrony informacyjne, artykuły lub wpisy na bloga),
  • analizujemy dotychczasową sprzedaż, by wyznaczyć najlepsze kategorie produktów w celu ich lepszej promocji,
  • wykonujemy wszelkie przeróbki graficzne w sklepie, wdrażamy poprawki w zakresie tzw. SEO technicznego, wdrażamy poprawki i zmiany w oprogramowaniu sklepu, niezbędne do poprawy użyteczności sklepu i w miarę możliwości danej platformy sklepowej,
  • planujemy, a następnie realizujemy kampanie pozyskiwania ruchu płatnego, w tym Google Ads i Facebook

Jak będzie wyglądać proces naprawy Twojego sklepu?

Poprawiamy użyteczność

Poprawiamy użyteczność

Przeprowadzamy audyt sklepu i sami wprowadzamy poprawki.Czy w sklepie łatwo dokonać zakupu? Czy jest odpowiednio przygotowany pod SEO? Jak funkcjonuje koszyk?

Zwiększamy ruch

Zwiększamy ruch

Znajdujemy miejsca, gdzie są Twoi klienci i kierujemy ich do sklepu. Prowadzimy działania on-site SEO i SEM, dodajemy bardzo dużo nowej treści na sklepie.

Przekonujemy, by kupili

Przekonujemy, by kupili

Zwiększamy konwersję, by doprowadzić do jak największej ilości zakupów z istniejącego ruchu. Stosujemy tylko to, co działa. Pozwala nam to znacznie ograniczyć Twoje koszty.

Analizujemy dane

Analizujemy dane

Na bieżąco kontrolujemy rezultaty działań i wprowadzamy ulepszenia. A podczas regularnych spotkań dowiesz się dokładnie co robimy i z jakim efektem.

Kto skorzysta na takiej usłudze?

ikona użytkownika

Właściciele małych i średnich sklepów internetowych

ikona użytkownika

Rodzinne firmy, konkurujące z większymi sklepami

ikona użytkowników

Sklepy, które chcą urosnąć, a nie wiedzą jak to zrobić

Pracowaliśmy już ze sklepami na większości silników dostępnych w Polsce. Najczęściej pod naszą opiekę trafiają sklepy internetowe na PrestaShop, Woocommerce (WordPress), Shoplo, Shoper, Atomstore, Shopify, RedCart.

Odpowiadamy na Twoje pytania

Nasza usługa jest świadczona na podstawie miesięcznego abonamentu. W jego ramach prowadzimy wszystkie oferowane w ramach usługi działania. Nie będziesz musiał szukać innych wykonawców do wdrożenia naszych uwag i wniosków.

Zajmiemy się poprawkami w wyglądzie sklepu, w kodzie jego szablonu, w użyteczności (łatwości obsługi dla kupujących), będziemy tworzyć i wprowadzać na sklep odpowiednio zoptymalizowaną pod SEO nową treść. Jeśli będzie dobry moment na uruchomienie kampanii płatnych (Google Ads czy Facebook Ads) także możemy je dla Ciebie poprowadzić w ramach abonamentu (uwaga, zależy to od wysokości umówionego abonamentu). Mamy w zespole projektanta grafiki, programistę, copywriterów, ekspertów od content marketingu, kampanii reklamowych i SEO.

To wielka oszczędność! Zamiast płacić osobno za działania SEO, prowadzenie kampanii reklamowych i programistom, masz wszystko w jednym miejscu w ramach jednej opłaty. Ty skupiasz się na administracji i obsłudze sprzedaży. W dodatku takie rozwiązanie jest znacznie skuteczniejsze, bo połączone i zarządzane wspólnie działania przekładają się na lepsze wyniki w sprzedaży.

Abonament miesięczny jest płatny z dołu na podstawie faktury VAT. Koszt abonamentu uzależniony jest od kilku czynników (przede wszystkim, na jakim etapie rozwoju jest Twój sklep i jakich jest rozmiarów, bo to wpływa bezpośrednio na ilość pracy, jaka będzie musiała być wykonana). Zatem jego ostateczna wielkość ustalana jest indywidualnie.

Jeśli jednak już teraz chcesz poznać rząd wielkości, to zwykle zaczynamy od poziomu 2500-3000zł netto za miesiąc. Aby oszacować czy to dużo, czy mało, oblicz ile musisz mieć transakcji miesięcznie, aby z marży uzyskać zwrot tego abonamentu. A ile transakcji masz w sklepie w tej chwili? Te dwie liczby są świetnym wstępem do rozmowy z nami — na tej podstawie oszacujemy ile pracy zajmie dojście do takiego poziomu sprzedaży, byś mógł osiągać zwrot z tej inwestycji.

Wyznajemy filozofię zakładającą, że wydatków na zwiększenie sprzedaży nie należy traktować jako koszt w oderwaniu od wszelkich innych działań w sklepie.

Żeby wiedzieć, czy nasze działania będą dla Ciebie opłacalne, przelicz, ile transakcji potrzebujesz, żeby pokryć ich koszt.

Policz to sobie w skali miesiąca w następujący sposób: ile musisz mieć miesięcznie transakcji w sklepie, aby sfinansować z tego budżet na nasze działania? Przyjmij dwie wartości tego budżetu na początek: 2,5tys. oraz 4tys. Dlaczego dwa progi? W zależności od wysokości abonamentu będziemy w stanie dla Ciebie więcej lub mniej wykonać w skali miesiąca — będziemy mogli działać szybciej lub wolniej.
Jeśli jest to kwota, którą możesz pokryć bez problemu z obecnej sprzedaży to świetnie. Jeśli na razie nie masz jeszcze obrotów odpowiednio wysokich, to owa kalkulacja da nam progi sprzedaży, do których trzeba dążyć na początek i pozwoli oszacować czas potrzebny do ich osiągnięcia.

Nasza usługa przeznaczona jest przede wszystkim dla sklepów, które już działają i zdobyły już pierwsze transakcje. Jeśli jednak dopiero budujesz swój sklep, możesz umówić się na konsultację, by lepiej przygotować się do uruchomienia swojego sklepu internetowego.

Budowa sklepu to bardzo ważny moment. Dzięki konsultacjom z nami możesz zaoszczędzić wiele tysięcy złotych już na starcie.

  • Doradzimy Ci, jakie oprogramowanie wybrać, co zrobić, żeby twój sklep został jak najszybciej zaindeksowany przez Google, a co ważniejsze twój sklep zacznie sprzedawać znacznie szybciej.
  • Skonsultujesz z nami, jak zbudować drzewo kategorii.
  • Porozmawiamy na temat liczby produktów w sklepie, ile warto mieć ich w sklepie i jak powinny przyrastać.
  • Wyjaśnimy Ci także, jak pracuje się nad rozwojem sklepu i o co będziesz musiał zadbać, by proces budowania pozycji w wyszukiwarkach przebiegał prawidłowo.
  • No i dowiesz się także, ile pieniędzy trzeba w to wszystko zainwestować, czy sklep jest kurą znoszącą złote jaja i dlaczego nie.

Konsultacje tego typu nie są częścią naszej usługi abonamentowej i są płatne osobno.

Już próbowałeś reklamować swój sklep internetowy, zleciłeś działania z zakresu SEO, powierzyłeś komuś uruchomienie kampanii Google Ads i nie przyniosło to żadnego rezultatu? Teraz zatem istotne jest ustalenie, dlaczego wcześniejsze działania nie przyniosły wyniku i nie przyniosły efektów w postaci zwiększenia sprzedaży.

Skontaktuj się z nami i przeprowadźmy wstępną konsultację, by ustalić, w jakiej sytuacji obecnie jest Twój sklep. Taka konsultacja jest darmowa.

Dowiesz się, w jakim miejscu jesteś, co powinieneś zrobić i jakie działania przyniosą najszybciej wzrost sprzedaży w takiej sytuacji jak Twoja. Bez rozmowy z ekspertem ryzykujesz, że będziesz postępował całkowicie na oślep, wydasz kolejne pieniądze, stracisz kilka miesięcy i będziesz w tym samym punkcie.

U nas dowiesz się, co trzeba zrobić, żeby sensownie inwestować w rozwój sklepu internetowego. Nie doradzamy żadnych działań tylko dlatego, że, są one modne czy wszyscy tak robią. Wszystkie rozwiązania będą dostosowane do Twoich potrzeb i aktualnej sytuacji Twojego sklepu internetowego. Będą też sensowne z ekonomicznego punktu widzenia. Jeśli zdecydujesz się na współpracę z nami, zaczniemy od wdrażania najważniejszych poprawek dotychczas blokujących sprzedaż, a w następnej kolejności będziemy wdrażać ulepszenia i nowe mechanizmy. Będziemy to robić, uwzględniając ilość czasu i wielkość budżetu jakie masz do dyspozycji. A także możliwości platformy, na której stoi Twój sklep internetowy.

Nie masz takiej gwarancji. Nie jesteśmy w stanie jej zaoferować, bo nie kontrolujemy całości procesu.

Na sukces sklepu internetowego wpływ ma wiele czynników, takich jak otoczenie konkurencyjne, ogólna sytuacja gospodarcza (jak choćby pandemia koronawirusa), których ani Ty, ani my nie będziemy w stanie kontrolować. Decydujące są przecież także decyzje, które Ty podejmujesz jako właściciel biznesu, takie jak wybór niszy, asortymentu czy polityka cenowa. Są to elementy, które kontrolujesz samodzielnie, choć możesz liczyć na nasze doradztwo w tym zakresie.

My możemy zagwarantować, że sklep, nad którym pracujemy, działa poprawnie pod względem użyteczności, generuje ruch, klienci spędzają w nim dużo czasu i oglądają wiele podstron. Przez cały okres współpracy będziemy regularnie zdzwaniać się, spotykać na telekonferencjach i wysyłać Ci raporty, by omawiać dokładnie, co robimy, dlaczego i z jakim skutkiem. Będziemy także omawiać i konsultować z Tobą planowane działania i cel ich wdrożenia, a także sposób, w jaki ocenimy ich skuteczność.

Nie działamy wg szablonu bez względu na wyniki. Zawsze rozważamy sensowność wdrażania określonych działań w przypadku konkretnego sklepu.

W każdej chwili będziesz mógł się z nami skontaktować, by wyjaśnić nurtujące Cię kwestie. Zawsze będziesz rozmawiać z Danielem (więcej na stronie O NAS), który prowadzi Twój projekt od początku i jest bezpośrednio za niego odpowiedzialny.

Nasi klienci zyskują dostęp do naszego doświadczenia zgromadzonego na bazie pracy z wieloma innymi sklepami internetowymi. To pozwala nam szybciej robić postępy — jeśli już przetestowaliśmy określone działania na kilku innych sklepach, nie musimy robić takich testów dla każdego nowego klienta od nowa. Jeśli dzieje się coś złego w jednym ze sklepów pod naszą opieką, możemy szybko przeanalizować i porównać sytuację w znacznie szerszym kontekście i szybciej ustalić, czy dany problem jest jednostkowy, specyficzny tylko dla tego przypadku czy też jest to zjawisko znacznie szersze, które dotknęło branżę.

To, że Twoja nisza jest już mocno obsadzona konkurencyjnymi sklepami internetowymi nie oznacza wcale, że Twoja konkurencja osiąga dochody bądź prowadzi sensowne działania reklamowe. Na rynku jest bardzo wiele sklepów, które funkcjonują jakiś czas, a później upadają bo nie udaje im się wystarczająco wiele sprzedawać. Przecież nie masz wglądu w statystyki całej swojej konkurencji i nie wiesz, czy aby na pewno sprzedają na wystarczającym poziomie, aby się utrzymać, nie wspominając o przyzwoitym zarobku. Do naszego biura regularnie zgłaszają się po pomoc sklepy, które istnieją rok i czasem w ogóle nawet nie zaczęły sprzedawać! Mają w ofercie po kilka tysięcy produktów i żadnej sprzedaży, marginalny ruch i poważne błędy związane z użytecznością. Najczęściej też nowi sprzedawcy kopiują rozwiązania, przede wszystkim wygląd innych sklepów internetowych z tej samej branży! nie mając pojęcia czy te sklepy warto w ogóle naśladować. Nie ma strony internetowej której nie można poprawić, nawet duże i znane marki mają wady widoczne od razu dla osób zajmujących się rozwijaniem sklepów.

Oczywiście najłatwiej pokonać konkurencję budżetem ale jeśli się wie co robić, potrafi dostosować działania do aktualnej sytuacji i możliwości sklepu to można działać równie skutecznie wydając znacznie mniej. Nam udało się prawie trzykrotnie zwiększyć sprzedaż w sklepie ze zdrową żywnością redukując miesięczny koszt reklam adwords z 4000 tysięcy złotych do 500 złotych. Druga kwota to budżet, który jest w stanie udźwignąć nawet mały sklep. Korzystając z naszego wsparcia osiągniesz znacznie szybciej rentowność i zaczniesz zarabiać mając mniej transakcji.

Współpracę rozpoczynamy od podpisania umowy. Najważniejszymi zapisami w tym dokumencie są klauzule poufności. Zgodnie z nimi zobowiązujemy się do zachowania w tajemnicy nie tylko wszelkich haseł, jakie od Ciebie otrzymamy, ale również informacji na temat funkcjonowania Twojego sklepu i wszelkich danych handlowych.

Dodatkowo wiele platform sklepowych ma możliwość odpowiedniego skonfigurowania opcji dostępu dla nowego użytkownika panelu administracyjnego sklepu. Zatem nie będziesz musiał dawać nam dostępu do wszystkich informacji w Twoim sklepie (np. do danych kupujących ze względu na RODO).

A nawet przed podpisaniem umowy wszystkie nasze rozmowy z Tobą będziemy traktować jako poufne. Nie wyobrażamy sobie, aby mogło być inaczej.

Najlepiej zadzwoń do nas i porozmawiajmy.

Pracujemy ze sklepami różnych rozmiarów. Zarówno dużymi, jak i małymi. Ale rozmiar sklepu jest w pewnym zakresie pojęciem względnym i ludzie różnie to rozumieją.

Nasza usługa jest przeznaczona przede wszystkim dla sklepów, które już mają sprzedaż i chcą zwiększyć swoje obroty. Takich, które chcą przejść od kilkudziesięciu zakupów do kilkuset transakcji miesięcznie. Ale pracujemy także ze sklepami z małym ruchem i małą sprzedażą.

To, co jest dla nas bardzo ważne to możliwość pracy bezpośrednio z właścicielem, lub główną osobą decyzyjną. Ma to niebagatelne znaczenie, bo spora część naszych działań to doradztwo biznesowe.

Istotne jest także to, abyś już miał działający sklep. W ramach naszego abonamentu nie zajmujemy się bowiem stawianiem sklepów od zera, ani ich wykańczaniem, jeśli nie zostały jeszcze ukończone.

Agencja Brainfactory wieksza sprzedaż w sklepie internetowym

Kim jesteśmy, by Ci doradzać?

Zaczęliśmy od agencji reklamowej w 2007 r. Wówczas nazywaliśmy się Agencją Ventus i zajmowaliśmy się projektowaniem graficznym. Tworzyliśmy strony internetowe i sklepy.

Pracowaliśmy dla klientów indywidualnych, ale też jako podwykonawca większych agencji. Mieliśmy zlecenia z innych krajów Europy (głównie Wielka Brytania, Norwegia, Holandia i Szwajcaria), Australii i Stanów Zjednoczonych.

Realizowaliśmy zlecenia m.in. dla Grupy Allegro, Ministerstwa Gospodarki, Polskich Kolei, ARMiR-u, kilku banków.

więcej o nas przeczytasz tutaj >

Czym różnimy się od innych?

ikona folderu

Jednocześnie obsługujemy do 20 klientów

Ponieważ Daniel nadzoruje każdy projekt i rozmawia z każdym naszym klientem, nie jesteśmy w stanie pracować z większą liczbą sklepów

Rozmawiamy o biznesie, a nie o technikaliach

Nie używamy technicznego slangu ani branżowej nomenklatury. Sami jej nie znosimy, bo często zdarza się, że każdy inaczej rozumie te dziwne słowa. Tak o wiele trudniej się zrozumieć.

Kontaktujesz się zawsze tylko z Danielem, szefem firmy

Nie dostaniesz „opiekuna”, nie będzie do Ciebie dzwonić „przedstawiciel handlowy” ani stażysta na szkoleniu. Rozmawiasz zawsze tylko z Danielem, który osobiście nadzoruje projekty.

Zadzwoń i porozmawiajmy o Twoim sklepie

Nikt nie będzie Ci niczego sprzedawać, ani do niczego Cię namawiać. Będziemy rozmawiać o Twoim sklepie, jego sytuacji.

Dymek OK!

Wreszcie rozumiem, czego dotyczy rozmowa. Jak rozmawiałam z innymi agencjami, to mówią samymi technicznymi terminami, które są mi obce.

opinia z rozmowy wstępnej

dymek BOOM

Podczas tej rozmowy dowiedziałem się od Pana więcej o sklepach niż podczas ostatnich kilku lat współpracy z agencjami od seo i marketingu.

opinia z konsultacji indywidualnej

dymek LOVE

Jest Pan pierwszą osobą, która zaznacza, że coś może się nie udać. Doceniam szczerość. Inne agencje obiecują same sukcesy, co jest dla mnie niewiarygodne.

opinia klienta podczas rozmowy wstępnej

Nie wierzysz? Możesz przecież to łatwo zweryfikować.
Wystarczy, że zadzwonisz.