Growth hacking dla e-commerce

Skuteczne sposoby na zwiększenie sprzedaży przy rozsądnym budżecie

Nazywam się Daniel Wieczorek i w Brainfactory zajmuję się nadzorem nad projektami rozwijania stron www i sklepów internetowych. Razem ze swoim zespołem zwiększamy sprzedaż online. Robimy to poprzez zdecydowaną poprawę działania sklepu, ściąganie do niego właściwych użytkowników i przekonanie ich do zrobienia zakupów.

Czy chcesz, by koszyki miały większą wartość i więcej odwiedzających robiło zakupy?

wykres rosnący ikonaCzy chcesz, aby do sklepu trafiało więcej wartościowego ruchu?

ikona wykresu słupkowegoMasz już ruch w sklepie, ale nie ma z niego satysfakcjonującej sprzedaży?

ikona ostrzegawczaCzy chcesz, by obsługiwał Cię ekspert, a nie stażysta?

Aby rozwinąć sklep, szlifujemy filary:

pozyskanie trafionego
ruchu do sklepu

Pracujemy nad pozycjonowaniem sklepu, co obejmuje SEO techniczne, on-site SEO i pozyskiwanie linków zewnętrznych oraz kampanie reklamowe. Publikujemy ogromną ilość treści w sklepie. Monitorujemy i analizujemy dane z ruchu.

łatwość obsługi sklepu,
czyli użyteczność

Przeprowadzamy audyt sklepu i sami wprowadzamy poprawki. Czy w sklepie łatwo dokonać zakupu? Czy jest odpowiednio przygotowany pod SEO? Jak funkcjonuje koszyk? Działamy tak, by doprowadzić do jak największej ilości zakupów z istniejącego ruchu. Stosujemy tylko to, co jest sprawdzone.

doradztwo biznesowe: asortyment i logistyka

Doradzamy i edukujemy w zakresie działań wspierających sprzedaż. Omawiamy dobór asortymentu, budowę drzewa kategorii. Podpowiadamy wysokości opłat za wysyłkę, dobór metod płatności i dostawy, mechanizmy promocji.

Nasz proces obejmuje wiele działań, które łącznie dają świetne wyniki.

  • Poprawa użyteczności sklepu, w tym zmiany graficzne i programistyczne.
  • Tworzenie wartościowej treści.
  • Kampanie Google Ads.
  • Audyty i ich impelmentacja.
  • On-Site SEO. Rozbudowa drzewa kategorii.
  • Pozyskiwanie linków zewnętrznych.
  • Analityka danych pod SEO.
  • Poprawa strony kategorii i produktu. Poprawa koszyka i checkoutu.
  • Optymalizacja strony głównej.

Konkretny zakres działań zależy od ustalonego abonamentu i jest dobierany w zależności od sytuacji sklepu.

Nie ma drogi na skróty. Niestety.

Wiadomo dokładnie, co należy zrobić, aby sklep sprzedawał. Ale trzeba napisać to wprost: nie ma na to żadnego magicznego sposobu. To metodyczne poprawianie kolejnych elementów, eliminowanie błędów i stała rozbudowa.

W Brainfactory rozwijamy sklepy internetowe zdobywając dla nich ruch, a następnie przekształcając ten ruch w klientów. Robimy to poprzez usprawnianie działania strony, ogromną rozbudowę treści, działania SEO i kampanie reklamowe.

Wszystkie modyfikacje w sklepie, w tym graficzne i programistyczne, wykonujemy sami (na ile to możliwe na danej platformie sklepowej).

ilustracja odręczna osoby robiącej prezentację

Nasz proces daje mierzalne efekty.

Dla jakich sklepów internetowych sprawdzi się najlepiej?

dla małych i średnich sklepów detalicznych (retail)

dla sklepów producentów (sprzedaż własnych towarów)

dla hurtowni internetowych (wholesale)

dla sklepów internetowych opartych o dropshipping

PrestaShop / Woocommerce (WordPress) / Shoper / Atomstore / Shopify / RedCart

Pracowaliśmy już ze sklepami na większości silników dostępnych w Polsce.

Dla kogo ta usługa się NIE sprawdzi:
sklepy działające na platformach marketplace | sklepy z własnymi produktami cyfrowymi | sklepy z kursami | strony sprzedające usługi | sklepy typu print-on-demand | sklepy affiliacyjne | sklepy oferujące tylko jeden produkt.

Wzrost ruchu w sklepie z modą damską, tworzonym od zera

Zbudowanie ruchu organicznego w nowym sklepie zajmuje sporo czasu, ale robiąc to od razu dobrze zdecydowanie skracamy ten okres! Urosnąć może każdy sklep, nawet w konkurencyjnej branży. Wszystko zależy od jakości działań.

Wzrosty w sklepach z małą liczbą produktów w wąskiej niszy

Mało produktów pociąga za sobą dużo wyzwań przy sprowadzaniu ruchu do sklepu. Punktem wyjścia są dodatkowe kategorie i dobry blog poradnikowy.

wykres z UA pokazujący linię konwersjiw porównaniu z ruchem na stronie

Zwiększenie konwersji środkiem do większych dochodów

W sklepie dochody można podnieść także zwiększając wartość koszyka i/lub współczynnik konwersji, by więcej osób robiło zakupy na większe kwoty.

Wykres z UA pokazujący wzrost ruchu organicznego w okresie marzec 2021 - listopad 2022

Ruch organiczny ściągany za pomocą wysokiej jakości treści

Potrzebny jest duży przyrost dobrej jakości treści, która ściąga potencjalnych klientów do sklepu. Można to osiągać rozrostem drzewa kategorii z opisami lub treściami poradnikowymi na blogu.

wykres z UA pokazujący wzrost ruchu organicznego w czasie

Na wzrost ruchu organicznego potrzeba czasu

Jest to trudne zwłaszcza dla nowo założonych sklepów, gdzie efekty często nie przychodzą szybko mimo dobrych działań. Jest to tzw. efekt piaskownicy.

wykres porównujący wysokość sprzedaży z reklam Google Ads i całkowicie organiczną bez reklam.

Rozwijamy sprzedaż w sklepach bez udziału reklam płatnych

Kampanie Google Ads przynoszą dobre efekty, ale czasem sklep woli postawić na rozwój sprzedaży bez udziału reklam. Wykres obok pokazuje czas potrzebny do rozwoju sprzedaży organicznej.

Co zyskasz dzięki współpracy z Brainfactory?

Mamy dane do porównania i doświadczenie z innych sklepów, co znacznie ułatwia interpretację i podejmowanie trafnych decyzji.

W cenie jednego abonamentu dostajesz pracę kilku osób, których nie musisz nadzorować, bo Daniel zrobi to za Ciebie.

Zyskasz w nas doradcę, który wesprze Cię w podejmowaniu kluczowych decyzji o Twoim sklepie internetowym.

Czym różnimy się od innych agencji?

Nie zgubimy Cię w tłumie klientów

Jednocześnie obsługujemy tylko do 20 klientów. Daniel nadzoruje każdy projekt i rozmawia z każdym klientem, dlatego nie jesteśmy w stanie pracować z większą liczbą sklepów.

Mówimy tak, by nas rozumiano

Rozmawiamy o biznesie, a nie o technikaliach. Nie używamy technicznego slangu ani branżowej nomenklatury. Sami jej nie znosimy. Tak o wiele trudniej się zrozumieć.

Dostajesz od nas obsługę premium

Nie dostaniesz „opiekuna”, nie będzie do Ciebie dzwonić „przedstawiciel handlowy” ani stażysta na szkoleniu. Rozmawiasz zawsze tylko z Danielem, czyli szefem Brainfactory, który osobiście nadzoruje projekty.

Już po kilku miesiącach współpracy będziesz mieć świetnie ustawiony sklep, bez błędów użyteczności oraz z solidnymi fundamentami SEO. Zyskasz także wiedzę na temat rozwijania sprzedaży przez internet.

Odpowiadamy na Twoje pytania

Nasza usługa jest świadczona na podstawie miesięcznego abonamentu. W jego ramach prowadzimy wszystkie oferowane w ramach usługi działania. Nie będziesz musiał szukać innych wykonawców do wdrożenia naszych uwag i wniosków.

Zajmiemy się poprawkami w wyglądzie sklepu, w kodzie jego szablonu, w użyteczności (łatwości obsługi dla kupujących), będziemy tworzyć i wprowadzać na sklep odpowiednio zoptymalizowaną pod SEO nową treść. Jeśli będzie dobry moment na uruchomienie kampanii płatnych (Google Ads czy Facebook Ads) także możemy je dla Ciebie poprowadzić w ramach abonamentu (uwaga, zależy to od wysokości umówionego abonamentu). Mamy w zespole projektanta grafiki, programistę, copywriterów, ekspertów od content marketingu, kampanii reklamowych i SEO.

To wielka oszczędność! Zamiast płacić osobno za działania SEO, prowadzenie kampanii reklamowych i programistom, masz wszystko w jednym miejscu w ramach jednej opłaty. Ty skupiasz się na administracji i obsłudze sprzedaży. W dodatku takie rozwiązanie jest znacznie skuteczniejsze, bo połączone i zarządzane wspólnie działania przekładają się na lepsze wyniki w sprzedaży.

Abonament miesięczny jest płatny z dołu na podstawie faktury VAT. Koszt abonamentu uzależniony jest od kilku czynników (przede wszystkim, na jakim etapie rozwoju jest Twój sklep i jakich jest rozmiarów, bo to wpływa bezpośrednio na ilość pracy, jaka będzie musiała być wykonana). Zatem jego ostateczna wielkość ustalana jest indywidualnie.

Jeśli jednak już teraz chcesz poznać rząd wielkości, to zwykle zaczynamy od poziomu 2500-3000zł netto za miesiąc. Aby oszacować czy to dużo, czy mało, oblicz ile musisz mieć transakcji miesięcznie, aby z marży uzyskać zwrot tego abonamentu. A ile transakcji masz w sklepie w tej chwili? Te dwie liczby są świetnym wstępem do rozmowy z nami — na tej podstawie oszacujemy ile pracy zajmie dojście do takiego poziomu sprzedaży, byś mógł osiągać zwrot z tej inwestycji.

Nasza usługa przeznaczona jest przede wszystkim dla sklepów, które już działają i zdobyły już pierwsze transakcje. Jeśli jednak dopiero budujesz swój sklep, możesz umówić się na konsultację, by lepiej przygotować się do uruchomienia swojego sklepu internetowego.

Budowa sklepu to bardzo ważny moment. Dzięki konsultacjom z nami możesz zaoszczędzić wiele tysięcy złotych już na starcie.

  • Doradzimy Ci, jakie oprogramowanie wybrać, co zrobić, żeby twój sklep został jak najszybciej zaindeksowany przez Google, a co ważniejsze twój sklep zacznie sprzedawać znacznie szybciej.
  • Skonsultujesz z nami, jak zbudować drzewo kategorii.
  • Porozmawiamy na temat liczby produktów w sklepie, ile warto mieć ich w sklepie i jak powinny przyrastać.
  • Wyjaśnimy Ci także, jak pracuje się nad rozwojem sklepu i o co będziesz musiał zadbać, by proces budowania pozycji w wyszukiwarkach przebiegał prawidłowo.
  • No i dowiesz się także, ile pieniędzy trzeba w to wszystko zainwestować, czy sklep jest kurą znoszącą złote jaja i dlaczego nie.

Konsultacje tego typu nie są częścią naszej usługi abonamentowej i są płatne osobno.

Już próbowałeś reklamować swój sklep internetowy, zleciłeś działania z zakresu SEO, powierzyłeś komuś uruchomienie kampanii Google Ads i nie przyniosło to żadnego rezultatu? Teraz zatem istotne jest ustalenie, dlaczego wcześniejsze działania nie przyniosły wyniku i nie przyniosły efektów w postaci zwiększenia sprzedaży.

Skontaktuj się z nami i przeprowadźmy wstępną konsultację, by ustalić, w jakiej sytuacji obecnie jest Twój sklep. Taka konsultacja jest darmowa.

Dowiesz się, w jakim miejscu jesteś, co powinieneś zrobić i jakie działania przyniosą najszybciej wzrost sprzedaży w takiej sytuacji jak Twoja. Bez rozmowy z ekspertem ryzykujesz, że będziesz postępował całkowicie na oślep, wydasz kolejne pieniądze, stracisz kilka miesięcy i będziesz w tym samym punkcie.

U nas dowiesz się, co trzeba zrobić, żeby sensownie inwestować w rozwój sklepu internetowego. Nie doradzamy żadnych działań tylko dlatego, że, są one modne czy wszyscy tak robią. Wszystkie rozwiązania będą dostosowane do Twoich potrzeb i aktualnej sytuacji Twojego sklepu internetowego. Będą też sensowne z ekonomicznego punktu widzenia. Jeśli zdecydujesz się na współpracę z nami, zaczniemy od wdrażania najważniejszych poprawek dotychczas blokujących sprzedaż, a w następnej kolejności będziemy wdrażać ulepszenia i nowe mechanizmy. Będziemy to robić, uwzględniając ilość czasu i wielkość budżetu jakie masz do dyspozycji. A także możliwości platformy, na której stoi Twój sklep internetowy.

Nie masz takiej gwarancji. Nie jesteśmy w stanie jej zaoferować, bo nie kontrolujemy całości procesu.

Na sukces sklepu internetowego wpływ ma wiele czynników, takich jak otoczenie konkurencyjne, ogólna sytuacja gospodarcza (jak choćby pandemia koronawirusa), których ani Ty, ani my nie będziemy w stanie kontrolować. Decydujące są przecież także decyzje, które Ty podejmujesz jako właściciel biznesu, takie jak wybór niszy, asortymentu czy polityka cenowa. Są to elementy, które kontrolujesz samodzielnie, choć możesz liczyć na nasze doradztwo w tym zakresie.

My możemy zagwarantować, że sklep, nad którym pracujemy, działa poprawnie pod względem użyteczności, generuje ruch, klienci spędzają w nim dużo czasu i oglądają wiele podstron. Przez cały okres współpracy będziemy regularnie zdzwaniać się, spotykać na telekonferencjach i wysyłać Ci raporty, by omawiać dokładnie, co robimy, dlaczego i z jakim skutkiem. Będziemy także omawiać i konsultować z Tobą planowane działania i cel ich wdrożenia, a także sposób, w jaki ocenimy ich skuteczność.

Nie działamy wg szablonu bez względu na wyniki. Zawsze rozważamy sensowność wdrażania określonych działań w przypadku konkretnego sklepu.

W każdej chwili będziesz mógł się z nami skontaktować, by wyjaśnić nurtujące Cię kwestie. Zawsze będziesz rozmawiać z Danielem (więcej na stronie O NAS), który prowadzi Twój projekt od początku i jest bezpośrednio za niego odpowiedzialny.

Nasi klienci zyskują dostęp do naszego doświadczenia zgromadzonego na bazie pracy z wieloma innymi sklepami internetowymi. To pozwala nam szybciej robić postępy — jeśli już przetestowaliśmy określone działania na kilku innych sklepach, nie musimy robić takich testów dla każdego nowego klienta od nowa. Jeśli dzieje się coś złego w jednym ze sklepów pod naszą opieką, możemy szybko przeanalizować i porównać sytuację w znacznie szerszym kontekście i szybciej ustalić, czy dany problem jest jednostkowy, specyficzny tylko dla tego przypadku czy też jest to zjawisko znacznie szersze, które dotknęło branżę.

To, że Twoja nisza jest już mocno obsadzona konkurencyjnymi sklepami internetowymi nie oznacza wcale, że Twoja konkurencja osiąga dochody bądź prowadzi sensowne działania reklamowe. Na rynku jest bardzo wiele sklepów, które funkcjonują jakiś czas, a później upadają bo nie udaje im się wystarczająco wiele sprzedawać. Przecież nie masz wglądu w statystyki całej swojej konkurencji i nie wiesz, czy aby na pewno sprzedają na wystarczającym poziomie, aby się utrzymać, nie wspominając o przyzwoitym zarobku.

Do naszego biura regularnie zgłaszają się po pomoc sklepy, które istnieją rok i czasem w ogóle nawet nie zaczęły sprzedawać! Mają w ofercie po kilka tysięcy produktów i żadnej sprzedaży, marginalny ruch i poważne błędy związane z użytecznością. Najczęściej też nowi sprzedawcy kopiują rozwiązania, przede wszystkim wygląd innych sklepów internetowych z tej samej branży! nie mając pojęcia czy te sklepy warto w ogóle naśladować. Nie ma strony internetowej której nie można poprawić, nawet duże i znane marki mają wady widoczne od razu dla osób zajmujących się rozwijaniem sklepów.

Oczywiście najłatwiej pokonać konkurencję budżetem ale jeśli się wie co robić, potrafi dostosować działania do aktualnej sytuacji i możliwości sklepu to można działać równie skutecznie wydając znacznie mniej. Nam udało się prawie trzykrotnie zwiększyć sprzedaż w sklepie ze zdrową żywnością redukując miesięczny koszt reklam adwords z 4000 tysięcy złotych do 500 złotych. Druga kwota to budżet, który jest w stanie udźwignąć nawet mały sklep. Korzystając z naszego wsparcia osiągniesz znacznie szybciej rentowność i zaczniesz zarabiać mając mniej transakcji.

Współpracę rozpoczynamy od podpisania umowy. Najważniejszymi zapisami w tym dokumencie są klauzule poufności. Zgodnie z nimi zobowiązujemy się do zachowania w tajemnicy nie tylko wszelkich haseł, jakie od Ciebie otrzymamy, ale również informacji na temat funkcjonowania Twojego sklepu i wszelkich danych handlowych.

Dodatkowo wiele platform sklepowych ma możliwość odpowiedniego skonfigurowania opcji dostępu dla nowego użytkownika panelu administracyjnego sklepu. Zatem nie będziesz musiał dawać nam dostępu do wszystkich informacji w Twoim sklepie (np. do danych kupujących ze względu na RODO).

A nawet przed podpisaniem umowy wszystkie nasze rozmowy z Tobą będziemy traktować jako poufne. Nie wyobrażamy sobie, aby mogło być inaczej.

Najlepiej zadzwoń do nas i porozmawiajmy.

Pracujemy ze sklepami różnych rozmiarów. Zarówno dużymi, jak i małymi. Ale rozmiar sklepu jest w pewnym zakresie pojęciem względnym i ludzie różnie to rozumieją.

Nasza usługa jest przeznaczona przede wszystkim dla sklepów, które już mają sprzedaż i chcą zwiększyć swoje obroty. Takich, które chcą przejść od kilkudziesięciu zakupów do kilkuset transakcji miesięcznie. Ale pracujemy także ze sklepami z małym ruchem i małą sprzedażą.

To, co jest dla nas bardzo ważne to możliwość pracy bezpośrednio z właścicielem, lub główną osobą decyzyjną. Ma to niebagatelne znaczenie, bo spora część naszych działań to doradztwo biznesowe.

Istotne jest także to, abyś już miał działający sklep. W ramach naszego abonamentu nie zajmujemy się bowiem stawianiem sklepów od zera, ani ich wykańczaniem, jeśli nie zostały jeszcze ukończone.

Zadzwoń i porozmawiajmy o Twoim sklepie

Oni zadzwonili już, by omówić sytuację swojego sklepu, i mieli świetne wrażenia po takiej rozmowie:

Wreszcie rozumiem, czego dotyczy rozmowa. Jak rozmawiałam z innymi agencjami, to mówią samymi technicznymi terminami, które są mi obce.

opinia z rozmowy wstępnej

Podczas tej rozmowy dowiedziałem się od Pana więcej o sklepach niż podczas ostatnich kilku lat współpracy z agencjami od seo i marketingu.

opinia z konsultacji indywidualnej

Jest Pan pierwszą osobą, która zaznacza, że coś może się nie udać. Doceniam szczerość. Inne agencje obiecują same sukcesy, co jest dla mnie niewiarygodne.

opinia klienta podczas rozmowy wstępnej

Porozmawiaj z Danielem o swoim sklepie już teraz!

Wystarczy, że zadzwonisz, by porozmawiać o tym, co możemy zrobić dla Twojego sklepu. Jest to rozmowa bez zobowiązań. Dowiesz się, co warto poprawić w Twoim sklepie internetowym i jakie ma on możliwości rozwoju.