Jak rośnie widoczność sklepu od początku istnienia?

miniaturka, rysunek człowieczka patrzącego przez lunetę, stojącego na strzałkach wzrostu

Analiza wzrostu serwisu z konsultacjami medycznymi online od jego debiutu w sieci, przejścia przez piaskownicę, po wzrost.

Jest to serwis oferujący konsultacje medyczne z lekarzem online. Działa i jest pozycjonowany na dość podobnej zasadzie do typowego sklepu internetowego retail. Odróżnia go jednak bardzo mała liczba “produktów” (rodzaje konsultacji). Serwis ma bardzo liczną i silną konkurencję, w tym podejmującą działania z zakresu tzw. black hat SEO. O frazy przynoszące największą konwersję walczą małe serwisy, jak i bardzo duzi gracze, którym trudno sprostać pod kątem budżetów.

Branża: usługi zdrowotne
Specyfika: przedmiotem zakupu jest usługa, ale sposób jej zamawiania ma formę typową dla e-commerce
Typ: B2C

W początkowym okresie serwis znajdował się w tzw. piaskownicy i prowadzone działania przez dobrych kilka miesięcy nie dawały widocznych wyników w postaci pozycji fraz. Serwis indeksował się, ale na dalekich pozycjach. Sytuacja zaczęła się poprawiać po wyjściu z piaskownicy. Mocny przyrost natomiast nastąpił dzięki rozbudowie bloga i linkowania wewnętrznego.

Zwiększenie widoczności strony w Google – wykres na frazy w TOP 50:

wykres pokazujący wzrost fraz w top 50

Jak widać na poniższym screenie, frazy do TOP 10 zaczęły trafiać po dość długim okresie i wielu podejmowanych działaniach. Dla porównania na wykresie ujęta jest także linia pokazująca wzrost fraz w TOP 3.

Zwiększenie widoczności strony w Google – wykres na frazy w TOP 10:

wykres pokazujący wzrost fraz w top 10

Zwiększenie widoczności strony w Google – wykres na frazy w TOP 3:

Poniżej zaprezentowano wykres ze wzrostem fraz w TOP 3 w szczegółach.

wykres pokazujący wzrost fraz w top 3

Przypisane tagi:

Kategoria: Analizy sklepów internetowych

Zespół Brainfactory

autor: Zespół Brainfactory

W Brainfactory zajmujemy się poprawianiem sklepów internetowych tak, by mogły więcej sprzedawać i przyciągać więcej kupujących. Jeśli nie jesteś zadowolony z wyników swojego sklepu, koniecznie skontaktuj się z nami i porozmawiajmy.

Inne artykuły o zwiększaniu sprzedaży w sklepie internetowym: