Jak szybko zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Co można osiągnąć w ciągu miesiąca?

jak szybko zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Aktualizacja: 19 maja 2022

Dzisiaj rozmawiałem z właścicielką sklepu internetowego, która na początku rozmowy zastrzegła, że nie wierzy w to aby po miesiącu był możliwy ogromny wzrost sprzedaży w sklepie internetowym. Rozumiem jej obawy ale odpowiedź na to pytanie jest taka, że jak najbardziej taki wzrost jest możliwy. Nie ma tym nic magicznego ani nieprawdopodobnego.

Za sprzedaż w sklepie internetowym odpowiada mnóstwo elementów, od cen i zdjęć produktów, aż po prędkość serwera na którym jest zainstalowany sklep. Dlatego w każdym sklepie istnieje możliwość działań, które przełożą się na szybki przyrost transakcji.

W jakim sklepie można szybko zwiększyć sprzedaż o kilkadziesiąt procent?

Sklep w którym jest już co najmniej kilkadziesiąt transakcji miesięcznie będzie mógł najszybciej zobaczyć przyrost sprzedaży. W takim sklepie najszybciej zwiększy się sprzedaż, chociażby przyglądając się temu jak odbywa się proces składania zamówienia. Tam można najłatwiej i najszybciej zdobyć kilkadziesiąt procent więcej transakcji. Zmiana położenia przycisków, poprawienie formularza na dane kontrahenta, odpowiednio opisane dostępne formy wysyłki i w następnym miesiącu mamy o 50% transakcji więcej. Powiększanie liczby transakcji opierając się na samym pozycjonowaniu zawsze jest najwolniejszą metodą. Poprawa wykorzystania ruchu oznacza, że sklep będzie potrzebował mniej wejść żeby więcej sprzedawać. Więc opłaca się w nią inwestować podwójnie. Zwiększa bowiem opłacalność wszystkich innych działań. Reklamy na fejsbuku, reklamy google ads, wszystko wtedy zaczyna lepiej działać i tanieje.

Jak szybko można zwiększyć sprzedaż w sklepach internetowych, które mają mało transakcji?

Tutaj sprawa jest trudniejsza, ponieważ brak sprzedaży oznacza, że sklep ma problemy z najbardziej podstawowymi obszarami odpowiedzialnymi za sprzedaż. Najczęściej nie ma w nim nawet ruchu. Wiele początkujących sklepów nie ma podpiętych prawidłowo narzędzi do śledzenia ruchu. Nie wiadomo jaki ruch jest naprawdę w sklepie i czy np reklamy adwords w ogóle dawały jakieś transakcje.

Pracowałem ze sklepem, który nie miał sprzedaży, mimo że nie było z nim ogólnie źle. Po prostu dostawca serwera robił prace serwisowe w najlepszych porach na zakupy. Sklep był wtedy niedostępny. Takich historii jest mnóstwo. Właściciel będąc laikiem często nawet nie ma najmniejszego podejrzenia jak dziwne rzeczy dzieją się z jego sklepem i co w nim uniemożliwia sprzedaż.

Czy szybki wzrost sprzedaży w sklepie internetowym można osiągnąć za pomocą trików reklamowych bądź rozwiązań programistycznych?

Tak, znam rozwiązania i triki, które mogą mocno podbić sprzedaż w ciągu kilku dni ale żeby móc po nie sięgnąć najpierw trzeba wykonać pracę nad fundamentami. Dlatego tak naprawdę za wyniki zawsze odpowiada po prostu żmudna praca, znajomość wielu szczegółów i niuansów. Poznałem sprzedaż w sklepach internetowych od zaplecza pracując przez lata z rzeszą właścicieli sklepów. Dzięki temu wiem jak działają sklepy oparte o różne oprogramowanie, jak sprawdzają się różne strategie związane z pozycjonowaniem i czego spodziewać się po reklamach. Oczywiście duży wpływ na sklep i jego rentowność ma też branża w jakiej działa. Są takie gdzie ilość transakcji w stosunku do wejść jest nieprzeciętnie duża i marże są bardzo wysokie, a i takie gdzie trzeba naprawdę wszystkiego dobrze dopilnować żeby osiągnąć zysk.

To te małe szczegóły, drobne elementy strony, nagłówki, rozmieszczenie przycisków czy kolejność kategorii w menu razem pracują na wzrost. Gdy się to zsumuje to okazuje się, że 5% lepsze działanie kategorii plus 3% lepsze działanie innego elementu, 20% lepsze działanie koszyka itd daje łącznie przyrost o kilkadziesiąt procent i kilkaset transakcji więcej.

Przypisane tagi: ,

Kategoria: Zwiększanie sprzedaży

Daniel Wieczorek

autor: Daniel Wieczorek

Specjalista od rozwijania sprzedaży w sklepach internetowych. Pomaga małym, rodzinnym e-commercom rozwinąć się w większe od 2008 roku. Rozkręcił już około 80 sklepów. Co 4 sklep, któremu pomaga znalazł się na liście najlepiej wypozycjonowanych sklepów w Polsce według najnowszego raportu SENUTO. Jeśli masz sklep z niskimi marżami lub oparty o dropshipping możesz liczyć na jego wsparcie.
Regularnie osiąga przyrosty sprzedaży rzędu 100-200% po roku od nawiązania współpracy. W prosty sposób, unikając branżowego slangu, przekazuje konkretną wiedzę na temat tego, co właściciel sklepu powinien zrobić, żeby zwiększyć swoje dochody.

Inne artykuły o zwiększaniu sprzedaży w sklepie internetowym: