Sklep ma duże szanse na porażkę, gdy:
- jeśli kampania reklamowa ma być ostatnią szansą i rozpaczliwą próbą rozkręcenia sklepu,
- jeśli sądzisz że to kampania google ads sprzedaje, (sprzedaje sklep, google ads tylko ściąga ruch),
- jeśli były prowadzone już takie próby z innymi firmami i nie wyszło (wiele kampanii które oglądałem było w miarę poprawnie zrobionych, problemy były w samym sklepie),
- jeśli sklep ma złej jakości ruch i niską konwersję,
- jeśli sklep ma źle podpięte narzędzia analityczne i trudno ocenić co się w nim dzieje.
Co zrobić żeby następne działania przyniosły efekty w postaci wzrostu sprzedaży w sklepie?
Żeby wyszło trzeba:
- obejrzeć dokładnie sklep, czy nie ma w nim na żadnym etapie sprzedaży problemów,
- sprawdzić jak się wyświetlają strony lądowania, jak wyglądają kategorie, strony z produktem i etapy koszyka na komórce,
- obejrzeć na które działy jest ruch największej jakości i dobra konwersja,
- zrobić testową kampanię za część budżetu, dopiero jak wyniki będą zadowalające zwiększać budżet.
Ilustracja: Designed by Dooder / Freepik
Firma która zajmuje się tylko reklamą a nie zna procesu sprzedaży czy kwestii użyteczności w sklepach nie odpowie Ci na takie pytania. Bo musiałaby często powiedzieć nie rób teraz kampanii, to pewna strata albo szukaj innej firmy bo my się znamy na google ads a nie na sprzedaży w sklepie.
Druga rzecz, jeśli firma opiera się na prowizji od budżetu to zależy jej na wydaniu całego budżetu. Firma która pracuje na abonamencie stały i zajmuje się sprzedażą powie Ci jakie są problemy i np doradzi przerwanie nieskutecznych działań żeby przesunąć budżet na te kierunki które dają wyniki.