Najczęstsze przyczyny porażki w sklepach opartych na dropshippingu

Dowiedz się czy popełniasz te błędy i czy Twojemu sklepowi także grozi porażka. Problemy zebrał i opisał Daniel Wieczorek, opierając się na ostatnich doświadczeniach ze sklepami internetowymi, które zgłosiły się do Brainfactory w celu rozwiązania problemów ze spadającą sprzedażą.

Sklep ma duże szanse na porażkę, gdy:

  • jeśli kampania reklamowa ma być ostatnią szansą i rozpaczliwą próbą rozkręcenia sklepu,
  • jeśli sądzisz że to kampania google ads sprzedaje, (sprzedaje sklep, google ads tylko ściąga ruch),
  • jeśli były prowadzone już takie próby z innymi firmami i nie wyszło (wiele kampanii które oglądałem było w miarę poprawnie zrobionych, problemy były w samym sklepie),
  • jeśli sklep ma złej jakości ruch i niską konwersję,
  • jeśli sklep ma źle podpięte narzędzia analityczne i trudno ocenić co się w nim dzieje.

Co zrobić żeby następne działania przyniosły efekty w postaci wzrostu sprzedaży w sklepie?

Żeby wyszło trzeba:

  • obejrzeć dokładnie sklep, czy nie ma w nim na żadnym etapie sprzedaży problemów,
  • sprawdzić jak się wyświetlają strony lądowania, jak wyglądają kategorie, strony z produktem i etapy koszyka na komórce,
  • obejrzeć na które działy jest ruch największej jakości i dobra konwersja,
  • zrobić testową kampanię za część budżetu, dopiero jak wyniki będą zadowalające zwiększać budżet.


Ilustracja: Designed by Dooder / Freepik

Firma która zajmuje się tylko reklamą a nie zna procesu sprzedaży czy kwestii użyteczności w sklepach nie odpowie Ci na takie pytania. Bo musiałaby często powiedzieć nie rób teraz kampanii, to pewna strata albo szukaj innej firmy bo my się znamy na google ads a nie na sprzedaży w sklepie.

Druga rzecz, jeśli firma opiera się na prowizji od budżetu to zależy jej na wydaniu całego budżetu. Firma która pracuje na abonamencie stały i zajmuje się sprzedażą powie Ci jakie są problemy i np doradzi przerwanie nieskutecznych działań żeby przesunąć budżet na te kierunki które dają wyniki.

 

Ela Ustupska i Daniel Wieczorek

To pisaliśmy my: Ela Ustupska i Daniel WieczorekPrzez ponad 10 lat rozwijania swojej firmy, z niejednego pieca przyszło nam jeść chleb. Teraz dzielimy się swoimi doświadczeniami opisując błędy i sukcesy oraz wnioski jakie z nich wyciągnęliśmy. Staramy się unikać branżowego języka i pisać zrozumiale dla osób spoza branży marketingowej. Wyróżnia nas także to, że patrzymy na sprawy od praktycznej strony biznesowej, zwracając uwagę przede wszystkim na skutki działań i jakie mają przełożenie na zwiększanie efektywności firmy. Działamy pod szyldem Brainfactory, gdzie zajmujemy się zwiększaniem sprzedaży w firmach usługowych i sklepach internetowych. Jeśli Twoja firma ma z tym problem, skontaktuj się i umów na bezpłatną konsultację bez żadnych zobowiązań z Twojej strony!

Może zainteresują Cię także te artykuły:

Twoja firma stoi w miejscu? Masz apetyt na większą sprzedaż? Odezwij się koniecznie! Być może to właśnie koniec Twoich problemów!

Tak! Chcę więcej klientów

Chcesz podnieść sprzedaż w sklepie internetowym?

Współpracę zaczynamy od wykonania audytu użyteczności, treści na stronie i kwestii technicznych. Wnioski z audytu samodzielnie wdrożymy. Z Tobą rozmawiać będziemy o Twoim biznesie, a nie nudnych technikaliach!

Skontaktuj się, by sprawdzić jak Tobie możemy pomóc

Daniel Wieczorek, Brainfactory.pl

Daniel

tel. 515 968 206

Napisz wiadomość email info@brainfactory.pl