Jakiego efektu z google ads za 4 tys się spodziewać w sklepie internetowym?

Bardzo często słyszę to pytanie od klientów. Tutaj jak zawsze nie ma prostej odpowiedzi. Efektywność reklam google ads zależy od bardzo wielu czynników. Co najmniej połowa elementów odpowiedzialnych za zwrot z tego typu reklamy jest na stronie sklepowej.

Reklamy google ads nie działają w oderwaniu od strony docelowej. Od jakości strony sklepowej zależy cena za kliknięcie, procent odrzuceń i co najważniejsze ilość transakcji. Dlatego bez sprawdzenia aktualnej konwersji w sklepie, obejrzenia UX, odniesienia do sezonowości i wielu innych zmiennych trudno coś powiedzieć. Jeden sklep wykręci ze złotówki na reklamy google ads 3 złote obrotu a inny z tym samym towarem aż 15 złotych.

Generalnie sklepy z wysokiej jakości ruchem organicznym i wysoką konwersją będą miały wyniki powyżej przeciętnej z każdej formy płatnej reklamy. Jeśli sklep słabo działa, ma mało ruchu i bardzo mało transakcji w stosunku do ilości odwiedzin z googla to należy się spodziewać że i reklamy będą słabo działały.

Zawsze powtarzam że to nie reklamy sprzedają a sklep, reklamy mogą taniej lub drożej sprowadzić ruch. Jednak na większość kluczowych elementów wpływających na skuteczność reklam wpływa sam sklep. Jeśli treści na stronach lądowania średnio pasują do reklam albo są ubogie w treści i nisko oceniane przez algorytmy google to już będziemy kupować kliknięcia drożej. Jak sklep mało sprzedaje to pierwszym krokiem nie powinna być próba zwiększenia nakładów na reklamę a szukanie problemów w sklepie.

Czasem google ads to tylko sposób na zmarnowanie budżetu. Tylko wiedza na temat tego co się rzeczywiście dzieje w sklepie pozwala podjąć skuteczne kroki. Działania w ciemno są wysoce ryzykowne.


Ilustracja: Freepik. Designed by Freepik

Kilka porad dla mniejszych sklepów. Jeśli kampania google ads albo nawet reklamy z Facebooka dają nawet niewielki plus to i tak w pewnych okolicznościach warto je kontynuować. Tylko trzeba to robić świadomie, zastanawiając się jakie dane z tego można wyciągnąć. Np jest to świetny sposób na sprawdzenie które frazy kluczowe rzeczywiście dają transakcje i wykorzystanie ich do pozycjonowania sklepu. Można wyciągnąć naprawdę masę przydatnych informacji, których nie sposób zdobyć inaczej.

Czasem kwota budżetu zmienia sytuację, zysk z kampanii za 3 tysiące złotych może wynosić tylko 500 złotych ale przy kampanii za 30 000 zarobek to już 9000 zł. Małe kwoty czasem nie wystarczają na to żeby ściągać klientów w najlepszych porach. Budżet wystarcza na pierwsze wejście a potem już nie ma za co ściągnąć odwiedzających kolejny raz, tak żeby dokończyli koszyk.

 

Ela Ustupska i Daniel Wieczorek

To pisaliśmy my: Ela Ustupska i Daniel WieczorekPrzez ponad 10 lat rozwijania swojej firmy, z niejednego pieca przyszło nam jeść chleb. Teraz dzielimy się swoimi doświadczeniami opisując błędy i sukcesy oraz wnioski jakie z nich wyciągnęliśmy. Staramy się unikać branżowego języka i pisać zrozumiale dla osób spoza branży marketingowej. Wyróżnia nas także to, że patrzymy na sprawy od praktycznej strony biznesowej, zwracając uwagę przede wszystkim na skutki działań i jakie mają przełożenie na zwiększanie efektywności firmy. Działamy pod szyldem Brainfactory, gdzie zajmujemy się zwiększaniem sprzedaży w firmach usługowych i sklepach internetowych. Jeśli Twoja firma ma z tym problem, skontaktuj się i umów na bezpłatną konsultację bez żadnych zobowiązań z Twojej strony!

Może zainteresują Cię także te artykuły:

Twoja firma stoi w miejscu? Masz apetyt na większą sprzedaż? Odezwij się koniecznie! Być może to właśnie koniec Twoich problemów!

Tak! Chcę więcej klientów

Chcesz podnieść sprzedaż w sklepie internetowym?

Współpracę zaczynamy od wykonania audytu użyteczności, treści na stronie i kwestii technicznych. Wnioski z audytu samodzielnie wdrożymy. Z Tobą rozmawiać będziemy o Twoim biznesie, a nie nudnych technikaliach!

Skontaktuj się, by sprawdzić jak Tobie możemy pomóc

Daniel Wieczorek, Brainfactory.pl

Daniel

tel. 515 968 206

Napisz wiadomość email info@brainfactory.pl