Czy to odpowiedni dobór fraz kluczowych odpowiada za sprzedaż w sklepie internetowym?

Gdyby dobór fraz załatwiał problem sprzedaży to wystarczyłoby prowadzić kampanię google ads i każdy sklep by sprzedawał. Bo dzięki google ads każdy sklep w ciągu kilku godzin może znaleźć się jest na miejscu numer jeden na dowolną frazę. Oczywiście wielu właścicielu sklepów internetowych już to przetestowało i wie że to tak nie działa.

Praca nad sprzedażą w sklepie to znacznie więcej niż wybór fraz i pozycjonowanie, takie podejście jest dość archaiczne. Widoczność w wyszukiwarce to tylko część procesu sprzedaży. Sprzedaż odbywa się w samym sklepie i to w nim trzeba wykonać 75% pracy. Pozycjonowanie to nie jest sprzedaż!

Na ile fraz powinien się pozycjonować sklep internetowy?

Jeśli w sklepie jest np 3000 produktów to dlaczego pozycjonuje się go na 10-20 fraz? Powinien być widoczny w Google na co najmniej kilkaset.

Te kilka fraz wybiera się z prostego powodu. To najprostsza do śledzenia i pokazywania wyniku sklepowi forma współpracy. Przy czym wynikiem jest przesuwanie pozycji kilkunastu fraz a nie sprzedaż!

To kto się zna na sprzedaży i jak ją zwiększyć w sklepie internetowym?

Żeby skutecznie zwiększyć sprzedaż trzeba połączyć działania na kilku obszarach. Trzeba sprawdzić jaka jest aktualnie konwersja, sprawdzić jakie teraz sklep ma problemy z użytecznością. Jak działają strony na komórkach, jak wyglądają na komórkach kategorie, jak wyglądają strony z produktem i jak zrobiony jest koszyk.

To tutaj zdobywa się transakcje. Trzeba kontrolować i śledzić ilość porzuconych koszyków. Skupienie się na własnym sklepie jest znacznie lepsze niż analizy konkurencji. W dodatku audyty i analizy konkurencji niewiele dają, zwłaszcza startującym sklepom.

Prawie każdy sklep z którym pracowałem znacznie więcej zyskiwał usuwając własne problemy i pracując nad dalszym rozwinięciem tego co przynosiło sprzedaż niż naśladując konkurencję. Bez dostępu do danych nie wie się na czym ten konkurent zarabia. To że się pozycjonuje na jakieś frazy to tylko poszlaka. Bardzo często popularne frazy dają tylko większy ruch. Bardzo często problemy kryją się zupełnie gdzie indziej.


Ilustracja użyta w tekście: Designed by Freepik

 

Ela Ustupska i Daniel Wieczorek

To pisaliśmy my: Ela Ustupska i Daniel WieczorekPrzez ponad 10 lat rozwijania swojej firmy, z niejednego pieca przyszło nam jeść chleb. Teraz dzielimy się swoimi doświadczeniami opisując błędy i sukcesy oraz wnioski jakie z nich wyciągnęliśmy. Staramy się unikać branżowego języka i pisać zrozumiale dla osób spoza branży marketingowej. Wyróżnia nas także to, że patrzymy na sprawy od praktycznej strony biznesowej, zwracając uwagę przede wszystkim na skutki działań i jakie mają przełożenie na zwiększanie efektywności firmy. Działamy pod szyldem Brainfactory, gdzie zajmujemy się zwiększaniem sprzedaży w firmach usługowych i sklepach internetowych. Jeśli Twoja firma ma z tym problem, skontaktuj się i umów na bezpłatną konsultację bez żadnych zobowiązań z Twojej strony!

Może zainteresują Cię także te artykuły:

Twoja firma stoi w miejscu? Masz apetyt na większą sprzedaż? Odezwij się koniecznie! Być może to właśnie koniec Twoich problemów!

Tak! Chcę więcej klientów

Chcesz podnieść sprzedaż w sklepie internetowym?

Współpracę zaczynamy od wykonania audytu użyteczności, treści na stronie i kwestii technicznych. Wnioski z audytu samodzielnie wdrożymy. Z Tobą rozmawiać będziemy o Twoim biznesie, a nie nudnych technikaliach!

Skontaktuj się, by sprawdzić jak Tobie możemy pomóc

Daniel Wieczorek, Brainfactory.pl

Daniel

tel. 515 968 206

Napisz wiadomość email info@brainfactory.pl