Jest to serwis oferujący konsultacje medyczne z lekarzem online. Działa i jest pozycjonowany na dość podobnej zasadzie do typowego sklepu internetowego retail. Odróżnia go jednak bardzo mała liczba “produktów” (rodzaje konsultacji). Serwis ma bardzo liczną i silną konkurencję, w tym podejmującą działania z zakresu tzw. black hat SEO. O frazy przynoszące największą konwersję walczą małe serwisy, jak i bardzo duzi gracze, którym trudno sprostać pod kątem budżetów.
Branża: usługi zdrowotne
Specyfika: przedmiotem zakupu jest usługa, ale sposób jej zamawiania ma formę typową dla e-commerce
Typ: B2C
W początkowym okresie serwis znajdował się w tzw. piaskownicy i prowadzone działania przez dobrych kilka miesięcy nie dawały widocznych wyników w postaci pozycji fraz. Serwis indeksował się, ale na dalekich pozycjach. Sytuacja zaczęła się poprawiać po wyjściu z piaskownicy. Mocny przyrost natomiast nastąpił dzięki rozbudowie bloga i linkowania wewnętrznego.
Zwiększenie widoczności strony w Google – wykres na frazy w TOP 50:
Jak widać na poniższym screenie, frazy do TOP 10 zaczęły trafiać po dość długim okresie i wielu podejmowanych działaniach. Dla porównania na wykresie ujęta jest także linia pokazująca wzrost fraz w TOP 3.
Zwiększenie widoczności strony w Google – wykres na frazy w TOP 10:
Zwiększenie widoczności strony w Google – wykres na frazy w TOP 3:
Poniżej zaprezentowano wykres ze wzrostem fraz w TOP 3 w szczegółach.