1. Reklamy google ads dla sklepu internetowego będą stratą pieniędzy jeśli twoja strona ma problemy z użytecznością.
Zaczynasz intensywnie inwestować w reklamy google ads dla sklepu internetowego a nie wiesz czy twój sklep nie ma problemów z użytecznością? To spory błąd, bo jeśli w twoim sklepie jest dobrej jakości ruch a nie generuje on transakcji to oznacza to, że ma poważne problemy w działaniu. Może klienci nie potrafią odnaleźć pożądanych produktów a zrobienie zakupów jest utrudnione przez to jak wygląda koszyk zakupowy. Na sprzedaż w samym sklepie ma wpływ mnóstwo elementów. Przycisk “dodaj do koszyka” jest po za ekranem i nie wyświetla się przy cenie produktu na kamórkach. Jeśli tego nie wiesz to podejmowanie działań reklamowych żeby sprowadzić do sklepu więcej ruchu jest skazane na porażkę.
Kiepsko działające strony sklepów internetowych są częstszą przyczyną porażek i braku sprzedaży niż źle ustawione kampanie google ads.
Reklamy i zwiększanie sprzedaży za pomocą zwiększania ruchu w sklepie prawie nigdy nie są pierwszym rozwiązaniem do wprowadzenia. Tak naprawdę jest to jedyna opcja tylko w sklepach, które już generują bardzo dużą ilość transakcji w stosunku do ilości wejść. W praktyce nigdy nie spotkałem się z taką sytuacją. Nawet w sklepach z rekordowo wysoką konwersją udawało się podnieść sprzedaż pracując nad samym sklepem, bez uciekania się do reklam. Nie traktuj ich jako remedium na brak sprzedaży tylko jako sposób żeby sprzedawać jeszcze więcej w pewnych sytuacjach.
Najczęstsza przyczyna kiepsko działających reklam google ads to sam sklep a nie to jak robione są reklamy google ads. To twój sklep powoduje, że żadne płatne działania nie przekładają się na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży.
2. Kupuj w google ads transakcje a nie frazy kluczowe i ruch.
Większość właścicieli sklepów internetowych wybiera do reklam google ads frazy kluczowe kierując się ich popularnością i tym, że chcą by powodowały jak najwięcej wejść do sklepu.
To błąd, trzeba kupować tylko wejścia i frazy które kończą się zakupami a nie te, które po prostu są popularne i wywołują dużo kliknięć. Na frazę “olej kokosowy” do sklepu będzie wchodziło mnóstwo osób, które chcą się dowiedzieć co to jest a nie kupić taki produkt. Zdecydowana większość fraz, które są kupowane w kampaniach google ads kończy się tylko odwiedzinami, bardzo mało fraz prowadzi do sprzedaży. Trzeba obserwować czy te które wybraliśmy do czegoś prowadzą. W reklamie trzeba kierować się jakością a nie ilością. Im więcej zasięgu, kliknięć i wyświetleń tym prawdopodobnie ogólniejsze i gorsze frazy zostały wybrane. Większość właścicieli sklepów nie sprawdza, które kliknięcia kończą się transakcjami, nie wie nawet czy są to transakcje z google ads czy z innych źródeł ruchu na stronie.
Praktycznie nie spotkałem się z sytuacją w której zwiększenie ruchu w sklepie internetowym poskutkowało równocześnie proporcjonalnym przyrostem sprzedaży.
3. Kampania google ads dla sklepu internetowego jest prowadzona zbyt krótko żeby wyciągnąć wnioski i wprowadzić ulepszenia.
Po rozpoczęciu kampanii google ads właściciele sklepów obserwują jak szybko z ich konta znikają złotówki, mijają kolejne dni a często sprzedaż z tego źródła pozostaje na bardzo kiepskim poziomie. Nie pozwalającym nawet na pokrycie kosztów reklamy. Po 3-4 tygodniach i wydanych kilku lub kilkunastu tysiącach złotych właściciele sklepów decydują się na przerwanie działań i uznają, że adwords nic nie daje.
To bardzo częsty scenariusz, jednocześnie wielokrotnie widziałem, że klienci poddawali się tuż przed tym jak sprzedaż zaczęłaby się rozkręcać. Żeby znaleźć frazy które powodują transakcję a nie tylko ruch potrzeba czasu. Dopiero po analizie większej ilości kliknięć można przeprowadzić dobrą selekcję. Czyli odrzucić te frazy, które są popularne ale powodują tylko wejścia bez transakcji i przesunąć budżet tylko na takie reklamy, które najczęściej kończą się zakupami. Dodatkowo odwiedzający sklepy internetowe zachowują się według pewnego schematu. Zawsze przed zrobieniem zakupów odwiedzają sklep kilka razy. Jeśli produkty są droższe i wartość koszyka przekracza 300 złotych to podjęcie decyzji o zakupach rozciąga się na więcej niż 5-7 odwiedzin. Dlatego często między uruchomieniem kampanii google ads a wzrostem sprzedaży mija 6-8 tygodni. Ponieważ nowi odwiedzający, pozyskani z tego źródła ruchu w sklepie potrzebują czasu aby się zdecydować. Jeśli chcesz zarobić w listopadzie, zacznij w październiku.
Zdjęcie: pexels.com