Jak zwiększyliśmy widoczność sklepu producenta z odzieżą dziecięcą?

miniaturka, rysunek człowieczka patrzącego przez lunetę, stojącego na strzałkach wzrostu

Aktualizacja: 13 kwietnia 2024

Na warsztat bierzemy sklep z odzieżą dziecięcą, z którym współpraca trwała dwa lata. Była to marka własna i polska produkcja. Osiągnęliśmy znaczny wzrost widoczności sklepu na nowe frazy.

W tym przypadku Zleceniodawca był producentem odzieży dziecięcej. Sprzedaż miała dwa okresy szczytowe: przed rozpoczęciem roku szkolnego oraz na koniec roku.

Branża: moda
Specyfika: mała liczba produktów, produkty własne, sklep producenta
Typ: B2C
Okres działań: 26 miesięcy

W wyniku podjętych działań pozycjonujących sklep zwiększył mocno swoją widoczność w wyszukiwarce na frazy związane bezpośrednio z produktami, jakie były oferowane w sklepie. Działania prowadzone były na samej stronie sklepu. Były także prowadzone kampanie Google Ads w celu zwiększenia sprzedaży w szczytowych okresach sezonu. Sklep miał wyrobioną bazę fanów, którzy przechodzili do witryny z social mediów. Działania w SM były prowadzone przez sklep samodzielnie.

Zwiększenie widoczności strony w Google – wykres na frazy w TOP 3:

wykres pokazujący wzrost fraz w top 3
na czerwono zaznaczono okres współpracy

Zwiększenie widoczności strony w Google – wykres na frazy w TOP 10:

wykres pokazujący wzrost fraz w top 10
na czerwono zaznaczono okres współpracy

Zwiększenie widoczności strony w Google – wykres na frazy w TOP 50:

wykres pokazujący wzrost fraz w top 50
na czerwono zaznaczono okres współpracy

Jakie działania prowadziliśmy?

  • rozbudowaliśmy znacznie objętość treści w serwisie;
  • rozbudowaliśmy linkowanie wewnętrzne w serwisie;
  • mocno rozbudowaliśmy drzewo kategorii, przy czym spora część została dodana jako kategorie ukryte;
  • pracowaliśmy nad blogiem, gdzie kilka poradnikowych artykułów wskoczyło do samej czołówki wyników wyszukiwania;
  • frazy zostały wybrane pod kątem zgodności z asortymentem sklepu, oraz możliwości pozyskania wysokiej jakości wejść i transakcji;
  • produkty zyskały prawidłowo skonstruowane nazwy i opisy;
  • została poprawiona użyteczność sklepu, poprzez zmiany w sposobie wyświetlania kategorii, stron produktu i koszyka na desktopie i komórce,
  • mocno postawiliśmy na zbudowanie zaufania poprzez pokazanie zaplecza produkcji i zespołu, który stał za sklepem poprzez zdjęcia i filmy wideo, a także język, jakim sklep zwracał się do potencjalnych klientów na stronie.
wykres pokazujący wzrost liczby urli serwisu w top 10
wykres pokazuje wzrost liczby adresów URL domeny, które znalazły się w wynikach organicznych Google – na czerwono zaznaczono okres współpracy

Przypisane tagi:

Kategoria: Analizy sklepów internetowych

Zespół Brainfactory

autor: Zespół Brainfactory

W Brainfactory zajmujemy się poprawianiem sklepów internetowych tak, by mogły więcej sprzedawać i przyciągać więcej kupujących. Jeśli nie jesteś zadowolony z wyników swojego sklepu, koniecznie skontaktuj się z nami i porozmawiajmy.

Inne artykuły o zwiększaniu sprzedaży w sklepie internetowym: