Rozwój sklepu internetowego B2B odzieżą zimową

miniaturka, rysunek człowieczka patrzącego przez lunetę, stojącego na strzałkach wzrostu

Aktualizacja: 13 kwietnia 2024

Klientem był producent zimowych dodatków modowych, który za cel postawił nam zwiększenie liczby zamówień B2B przez sklep internetowy.

Jak zwykle rozpoczęliśmy nasze działania od gruntownego audytu strony i wdrożenia wniosków. Została poprawiona użyteczność i dodane dodatkowe mechanizmy promocyjne. Podstawowym problemem była jednak niewystarczająca ilość informacji dla kupujących, co powodowało trudności z budowaniem zaufania do sklepu oraz mnożyło niewiadome dla klientów. Poszczególne podstrony zostały zatem wzbogacone o pełny zakres informacji. Dodane zostało także sporo zdjęć pokazujących działanie firmy od zaplecza.

Branża: moda
Specyfika: sprzedaż mocno sezonowa ze względu na typ produktów
Typ: B2B
Okres działań: 12 miesięcy

W ciągu roku udało się sporo osiągnąć. Porównaliśmy sprzedaż w końcówce roku, z przedziału miesiąca, rok do roku:

  • Ruch z wyników wyszukiwania wzrósł o 140%.
  • Ilość wejść bezpośrednich wzrosła o 11%.

Jest to ruch bardzo dobrej jakości, średnia odrzuceń to 40,5%, sesja trwa średnio ponad 3 minuty i 38 sekund. Sklep jest teraz widoczny w sieci na ponad 1000 fraz kluczowych. Przy czym na ponad 400 fraz kluczowych sklep jest wyświetlany na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

wykres pokazujący porównanie sprzedaży rok do roku w kluczowym momencie sezonu

W poprzednim roku na obrót w dużej mierze złożyły się zakupy tylko z kilku dni, co było związane ze specjalnymi akcjami marketingowymi podejmowanymi przez właściciela sklepu. Dla porównania w okresie szczytowej sprzedaży w roku naszych działań sprzedaż została wygenerowana poprzez ściągnięcie ruchu do sklepu. Zakupy pojawiały się już w bardziej stabilny sposób i rozłożyły się na dłuższy okres. Pochodziły w większości z wygenerowanego ruchu organicznego.

W jaki sposób to zrobiliśmy?

  • rozbudowaliśmy znacznie objętość treści w serwisie;
  • rozbudowaliśmy linkowanie wewnętrzne w serwisie;
  • do pozycjonowania wybraliśmy kilkadziesiąt fraz głównych i kilkaset kontekstowych;
  • frazy zostały wybrane pod kątem zgodności z asortymentem sklepu, oraz możliwości pozyskania wysokiej jakości wejść i transakcji;
  • produkty zyskały prawidłowo skonstruowane nazwy i opisy;
  • pracowaliśmy nad użytecznością sklepu, poprzez zmiany w sposobie wyświetlania kategorii, stron produktu i koszyka na desktopie i komórce,
  • wdrożyliśmy rozwiązania związane z suportem technicznym dla strony.
osiągi witryny w wyszukiwarce – wzrost liczby wyświetleń i przejść do sklepu w drugiej połowie roku naszej pracy nad sklepem

Przypisane tagi:

Kategoria: Analizy sklepów internetowych

Zespół Brainfactory

autor: Zespół Brainfactory

W Brainfactory zajmujemy się poprawianiem sklepów internetowych tak, by mogły więcej sprzedawać i przyciągać więcej kupujących. Jeśli nie jesteś zadowolony z wyników swojego sklepu, koniecznie skontaktuj się z nami i porozmawiajmy.

Inne artykuły o zwiększaniu sprzedaży w sklepie internetowym: