W rozważaniach na temat nieopłacalnej sprzedaży przeanalizuję cztery przypadki. Ten artykuł omawia drugi z nich. Poniżej lista wszystkich przypadków – kliknij na tytuł, by przejść do omawiającego go artykułu:
- Przypadek 1: udział w akcjach promocyjnych typu Dzień Darmowej Dostawy
- Przypadek 2: dropshipping i wysyłka towarów od kilku dostawców
- Przypadek 3: błędnie ustawione kampanie Adwords
- Przypadek 4: źle dobrany asortyment do zastosowanych stawek wysyłki
Przypadek 2: dropshipping i wysyłka towarów od kilku dostawców
Dropshipping to fajna sprawa jeśli zaczynasz i nie masz budżetu, by zainwestować w zakup towaru. Wydaje się także, że to wygodna i bezpieczna forma, bo pozwala uniknąć ryzyka związanego z zakupem towaru, który się nie sprzeda.
Wyjaśnię może jeszcze w skrócie co to w ogóle jest, byśmy mieli jasność w dalszych rozważaniach 🙂 Dropshipping stosowany w sprzedaży internetowej polega na tym, że zakupiony przez Twoich klientów towar wysyłany jest bezpośrednio od dostawcy, a nie od Ciebie. W praktyce różne sklepy różnie ten model stosują. Generalnie jednak nie kupujesz niczego od dostawcy dopóki dany towar rzeczywiście się w Twoim sklepie nie sprzeda. Nie musisz też mieć własnego magazynu. Ma to swoje plusy i minusy, ale w tym artykule chciałabym zwrócić Twoją uwagę na jeden z minusów.
Jeśli korzystasz z jednej hurtowni dropshippingowej i tylko stamtąd czerpiesz towar to za wysyłkę przesyłki do klienta zapłacisz raz. Jeśli jednak sprzedajesz towar z różnych źródeł, a klient kupi towary pochodzące z kilku hurtowni dropshippingowych, będziesz musiał pokryć koszty kilku wysyłek, a klient otrzyma kilka paczek, sam natomiast zapłaci tylko koszt wysyłki jednej paczki. Brakującą kwotę będziesz musiał pokryć z własnej marży. Czy zatem taka sprzedaż jest opłacalna? Przekalkuluj to sobie dokładnie zanim podejmiesz decyzję uwiedziony łatwością oferowania towaru z dropshippingu.
PS. Nie zrozum mnie źle. Nie krytykuję tej metody, ani nie chcę do niej zniechęcać. Ale jak ze wszystkim, ma ona swoje słabe strony. To jest właśnie jedna z nich.
Przejdź do części trzeciej tej serii: jak błędnie ustawione kampanie Adwords mogą sabotować wysoką sprzedaż w sklepie internetowym.
Wśród osób, które już dokonały zakupów w Twoim sklepie szukaj możliwości na zwiększenie sprzedaży. Klient powracający to 10x większe prawdopodobieństwo zakupu niż klient nowy!
źródło ilustracji: Business vector created by Dooder – Freepik.com