W poniższym artykule na temat efektów z kampanii Google Ads poruszone zostały następujące zagadnienia:
- Efekty kampanii reklamowych zależą w dużym stopniu od jakości samego sklepu internetowego
- Reklama odpowiada za ruch, sklep odpowiada za sprzedaż
- Wiedza o swoim sklepie pomoże uniknąć przepalania budżetów na reklamy
- Kampania pozwala kupić cenne informacje zwrotne z rynku
- Przyczyną słabych wyników kampanii może być za mały budżet
- Efekty kampanii reklamowych zależą w dużym stopniu od jakości samego sklepu internetowego
- Reklama odpowiada za ruch, sklep odpowiada za sprzedaż
- Wiedza o swoim sklepie pomoże uniknąć przepalania budżetów na reklamy
- Masz mniejszy sklep? Oto porada dla Ciebie:
- Wydaje Ci się, że to dużo roboty? Możemy to zrobić za Ciebie.
Efekty kampanii reklamowych zależą w dużym stopniu od jakości samego sklepu internetowego
Reklamy Google Ads nie działają w oderwaniu od strony sklepu, do którego kierują użytkowników. Od jakości strony sklepowej zależy cena za kliknięcie, procent odrzuceń i — co najważniejsze — liczba transakcji. Dlatego bez sprawdzenia aktualnej konwersji w sklepie, przeanalizowania użyteczności strony, odniesienia do sezonowości i wielu innych zmiennych trudno coś powiedzieć. Jeden sklep wykręci ze złotówki wydanej na reklamy Google Ads 3 zł obrotu, a inny z tym samym towarem — aż 15 złotych.
Generalnie sklepy z wysokiej jakości ruchem organicznym i wysoką konwersją będą miały wyniki powyżej przeciętnej z każdej formy płatnej reklamy. Natomiast jeśli sklep generalnie słabo działa (nie jest poprawiony pod kątem użyteczności, wydajności, publikowanych treści), ma mało ruchu i bardzo mało transakcji w stosunku do liczby odwiedzin z ruchu organicznego, to należy się spodziewać, że i wszelki ruch pozyskiwany drogą płatną będzie mieć słabe wyniki.
Reklama odpowiada za ruch, sklep odpowiada za sprzedaż
Zawsze powtarzam, że to nie reklamy sprzedają, a sklep. Do zakupu dochodzi w sklepie i to właśnie od sklepu zależy czy do niego dojdzie. Reklamy mogą taniej lub drożej sprowadzić ruch. Jednak za większość kluczowych elementów wpływających na skuteczność reklam odpowiada sam sklep. Jeśli treści na stronach lądowania nie odpowiadają, nie pasują do reklam, jeśli są ubogie w informacje i nisko oceniane przez algorytmy Google to cena, jaką zapłacimy za kliknięcia, będzie wyższa.
Jeśli sklep generuje mało zakupów, pierwszym krokiem nie powinna być próba zwiększenia nakładów na reklamę, lecz przeanalizowanie i rozwiązanie problemów w sklepie.
Wiedza o swoim sklepie pomoże uniknąć przepalania budżetów na reklamy
Bywa, że Google Ads staje się jedynie sposób na zmarnowanie budżetu. Wiedza na temat tego co się rzeczywiście dzieje w sklepie pozwala podjąć skuteczne kroki. Działania w ciemno, bez takiej wiedzy, są wysoce ryzykowne.
Zanim zatem zdecydujesz się na rozpoczęcie kosztownych kampanii reklamowych, poddaj swój sklep analizie i sprawdź, czy nie ma w nim problemów, które sprzedaż blokują. Rozwiązanie tych problemów pomoże Ci to nie tylko oszczędzić pieniądze z kampanii reklamowych, ale także zwiększyć konwersję z ruchu pozyskiwanego w inny sposób, w tym ruchu organicznego.
Ilustracja: Freepik. Designed by Freepik
Masz mniejszy sklep? Oto porada dla Ciebie:
Jeśli kampanie Google Ads lub Facebook Ads dają niewielki zwrot i jesteś tylko trochę na plusie, to w pewnych okolicznościach warto takie kampanie kontynuować. Tylko trzeba to robić świadomie, szacując jakie dane z tych działań można wyciągnąć.
1. Kampania pozwala kupić cenne informacje zwrotne z rynku
Przykładowo, jest to świetny sposób na sprawdzenie jakie frazy kluczowe rzeczywiście przekładają się na transakcje. Takie informacje będzie można następnie wykorzystać do pozycjonowania sklepu. Można wyciągnąć naprawdę masę przydatnych informacji, których nie sposób zdobyć inaczej. Potraktuj zatem wydatek na reklamę nie jako koszt, ale jako kupowanie informacji zwrotnej z rynku.
2. Przyczyną słabych wyników kampanii może być za mały budżet
Należy tu także uwzględnić fakt, że kwota budżetu reklamowego także zmienia sytuację. Zysk z kampanii za 3 tysiące zł może wynosić tylko 500 zł. Jednak przy kampanii za 30 000 zł zarobek może wynieść już 9000 zł. Dzieje się tak dlatego, że małe kwoty czasem nie wystarczają do ściągnięcia klientów w najlepszych porach dnia. Zazwyczaj jednak użytkownicy nie decydują się na zakup od razu przy pierwszej wizycie i trzeba ich ściągnąć do sklepu ponownie. Niewielki budżet pokryje pierwsze wejścia danego użytkownika, ale potem już kwota budżetu się wyczerpuje i nie ma za co ściągnąć odwiedzających kolejny raz, by dokończyli transakcję.