Dlaczego intensywne reklamy na start nie są dobrą opcją dla małego sklepu internetowego?

Aktualizacja: 10 lutego 2022

Żeby zrobić dobre kierowanie reklam z fejsbuka do sklepu trzeba mieć zebrane dane z minimum 100 transakcji miesięcznie. W przeciwnym wypadku algorytmy działają bardzo nieprecyzyjnie, kliknięcia są drogie a zakupów z reklam będzie za mało żeby to było rentowne. Nie stworzymy po prostu dobrej grupy do kierowania reklam, bo nie będzie danych żeby taką grupę stworzyć.

W poniższym artykule na temat kampanii pozyskiwania ruchu płatnego do sklepów internetowych omówiono kwestie:

  • Reklamy powinno się kierować tylko do grup utworzonych na podstawie danych o zakupach w sklepie
  • Jakość strony sklepu internetowego wpływa na skuteczność kampanii reklamowej
  • Od jakości strony docelowej zależy także koszt kampanii
  • Bez audytu jakości sklepu internetowego nie można przechodzić do reklam, to przepis na katastrofę!

Reklamy powinno się kierować tylko do grup utworzonych na podstawie danych o zakupach w sklepie

Najskuteczniejsze reklamy tworzy się wtedy, gdy wcześniej można zebrać i przeanalizować dane z co najmniej kilkuset transakcji. To pozwala nam wyciągnąć już wnioski na temat tego do kogo i gdzie kierować planowaną kampanię reklamową.

Kierowanie reklam na grupę użytkowników, którzy po prostu odwiedzili kiedyś nasz sklep internetowy, to nie jest dobra strategia. Jeśli w sklepie internetowym mamy średnio 60% odrzuceń to jak algorytm kierujący reklamy ma z tego stworzyć idealną grupę potencjalnych kupujących?

Jakość strony sklepu internetowego wpływa na skuteczność kampanii reklamowej

Ważne jest również czy Twój sklep internetowy, do którego chcesz sprowadzić ruch płatny, jest odpowiednio dopracowany i zoptymalizowany. Jeśli sklep nie jest dopracowany pod kątem użyteczności, nie było w nim dobrze wykonanej pracy nad SEO, prędkość ładowania jest przeciętna, a strony kategorii produktowych nie wyświetlają się dobrze na najważniejszych modelach komórek, to kampania reklamowa nie przyniesie pożądanych rezultatów. Poprzez kampanie reklamowe kupujesz ruch. To czy ten ruch przełoży się na zakupy, zależy już jednak od jakości samego sklepu internetowego.

Do zapamiętania: Efektywność kampanii google ads zależy bardziej od strony, to ona daje wysokie ROAS!

Od jakości strony docelowej zależy także koszt kampanii

Strony lądowania są oceniane przez Google. Od oceny, jaką Twoja strona uzyska, zależy koszt, który zapłacisz za pojedyncze klikniecie.

Koszt klików zależy od treści strony lądowania, na które odsyłamy ruch z reklam. Oceniając stronę docelową, Google bierze także pod uwagę współczynnik odrzuceń, czas spędzany przez użytkowników w sklepie, czy kompatybilność treści strony z reklamą Google.

Zatem to strona sklepu wpłynie na skuteczność kampanii płatnej, a nie kampania płatna odmieni niedopracowany sklep. Bez zadbania o wszystkie powyższe elementy reklamy Google Ads będą drogie, a liczba transakcji będzie mała. Ekonomiczna opłacalność takiego przedsięwzięcia będzie zatem niska, bez względu na to kto ustawi i poprowadzi naszą kampanię.

Bez audytu jakości sklepu internetowego nie można przechodzić do reklam, to przepis na katastrofę!

Aby wydatki poniesione na kampanie pozyskiwania ruchu płatnego mogły się zwrócić, warto zatem zacząć od pracy z samym sklepem internetowym. Przeanalizuj więc, jak wyglądają kategorie produktowe, jakie nazwy nadajesz produktom w sklepie, jak działa koszyk zakupowy i cały proces składania zamówienia. Zadbaj o poprawę elementów związanych z SEO, sprawdź nagłówki w opublikowanych na sklepie treściach opisów, zadbaj o SEO techniczne.

Nie da się w łatwy sposób w startującym sklepie zrobić skutecznych reklam.

Przypisane tagi: , ,

Kategoria: Zwiększanie sprzedaży

Daniel Wieczorek

autor: Daniel Wieczorek

Specjalista od rozwijania sprzedaży w sklepach internetowych. Pomaga małym, rodzinnym e-commercom rozwinąć się w większe od 2008 roku. Rozkręcił już około 80 sklepów. Co 4 sklep, któremu pomaga znalazł się na liście najlepiej wypozycjonowanych sklepów w Polsce według najnowszego raportu SENUTO. Jeśli masz sklep z niskimi marżami lub oparty o dropshipping możesz liczyć na jego wsparcie.
Regularnie osiąga przyrosty sprzedaży rzędu 100-200% po roku od nawiązania współpracy. W prosty sposób, unikając branżowego slangu, przekazuje konkretną wiedzę na temat tego, co właściciel sklepu powinien zrobić, żeby zwiększyć swoje dochody.

Inne artykuły o zwiększaniu sprzedaży w sklepie internetowym: