Dlaczego warto zadbać o działanie sklepu internetowego na komórkach?
Dobrze działająca strona internetowa na urządzeniach mobilnych ma ogromne znaczenie z kilku powodów:
- Wzrost liczby użytkowników mobilnych. Coraz więcej osób korzysta z internetu za pomocą smartfonów i tabletów. Jeśli Twoja strona nie jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, może to prowadzić do nieprzyjemnego doświadczenia użytkownika, trudności w nawigacji i utraty potencjalnych klientów.
- Poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarki, takie jak Google, przywiązują coraz większą wagę do responsywności stron internetowych. Posiadanie responsywnej strony, która dobrze działa na urządzeniach mobilnych, może wpływać na wyższe pozycje w wynikach organicznych, co przekłada się na większą widoczność Twojej firmy.
- Lepsze doświadczenie użytkownika. Użytkownicy mobilni oczekują szybkiego ładowania, czytelnej zawartości i łatwej nawigacji na stronie. Jeśli Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem mobilnym, zapewniając płynne i intuicyjne doświadczenie, zwiększa to szanse na pozostanie na stronie, przeglądanie oferty i finalnie skorzystanie z usług czy zakup.
- Konkurencyjność na rynku. Wiele firm już zrozumiało znaczenie mobilności i zoptymalizowało swoje strony pod kątem urządzeń mobilnych. Jeśli Twoja strona nie nadąża za tym trendem, może być odbierana jako nieaktualna i nieprofesjonalna w porównaniu do konkurencji. Posiadanie responsywnej strony daje Ci przewagę konkurencyjną.
- Budowanie pozytywnego wizerunku. Dbanie o dobrą jakość użytkowania na urządzeniach mobilnych świadczy o tym, że jako firma jesteś dostępna i zwracasz uwagę na potrzeby klientów. To pozytywnie wpływa na wizerunek Twojej firmy i buduje zaufanie u potencjalnych klientów.
Sprawdzaj i testuj! Oglądaj swój sklep co jakiś czas na komputerze, jak i na smartfonie. Zrób testowe zakupy. Jako właściciel powinieneś wiedzieć, jak Twój sklep działa i jak się po nim poruszać.
Ile osób korzysta z internetu na komórce?
W dzisiejszej erze cyfrowej, w której Internet jest integralną częścią codziennego życia, sposób, w jaki ludzie uzyskują dostęp do sieci, uległ znaczącej zmianie. Z ponad 5,07 miliarda globalnych użytkowników Internetu, oszałamiające 2,71 miliarda polega na smartfonach, aby odkrywać cyfrowy świat. Trend ten jest dodatkowo podkreślany przez fakt, że znaczny odsetek tych użytkowników – jak widać w Stanach Zjednoczonych, gdzie 15% dorosłych to użytkownicy Internetu “tylko smartfonów” – nie ma tradycyjnych domowych usług szerokopasmowych. Ta zmiana we wzorcach korzystania z Internetu podkreśla krytyczny imperatyw dla firm: zapewnienie, że ich strony internetowe są przyjazne dla urządzeń mobilnych.
Podejście mobile-first nie jest już tylko zaleceniem; to konieczność. Ponieważ baza użytkowników mobilnych rośnie wykładniczo, firmy, które nie zoptymalizują swoich witryn pod kątem urządzeń mobilnych, ryzykują wyobcowanie znacznej części potencjalnych odbiorców. Niniejszy artykuł ma na celu zagłębienie się w znaczenie stron internetowych przyjaznych dla urządzeń mobilnych, podkreślając, dlaczego tak ważne jest, aby każda firma dostosowała się do zmieniającego się krajobrazu cyfrowego, w którym króluje smartfon.
Czy Polacy także przeglądają internet za pomocą smartfona?
A jak wyglądają statystyki użycia komórek do przeglądania internetu w Polsce? Pomocą może tu służyć badanie przeprowadzone przez Kantar Polska. Według badań, 84% Polaków korzysta z Internetu, z czego 89% uznaje go za narzędzie ułatwiające życie codzienne, szczególnie w zakresie komunikacji, bankowości, dostępu do informacji i edukacji. Aż 70% polskich internautów załatwia sprawy online, jeśli jest to możliwe. Co ciekawe, dla mieszkańców wsi i miast średniej wielkości dostęp do Internetu jest nieodzowny. Internet służy Polakom nie tylko do celów osobistych, ale również służbowych, chociaż tylko 20% korzysta z niego wyłącznie w pracy. Co do preferencji urządzeń, 86% użytkowników korzysta z telefonów komórkowych do surfowania po sieci, a 52% wybrałoby smartfona jako jedyne urządzenie do dostępu do Internetu, pokazując wyraźną preferencję dla mobilnego dostępu do sieci.
Wspomniane wyżej badanie przeprowadził Kantar Polska na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15+ N=1024 na zlecenie Ministerstwa Cyfryzacji. Źródło: https://www.gov.pl/web/5g/internet-w-zyciu-polakow