Jak zwykle rozpoczęliśmy nasze działania od gruntownego audytu strony i wdrożenia wniosków. Została poprawiona użyteczność i dodane dodatkowe mechanizmy promocyjne. Podstawowym problemem była jednak niewystarczająca ilość informacji dla kupujących, co powodowało trudności z budowaniem zaufania do sklepu oraz mnożyło niewiadome dla klientów. Poszczególne podstrony zostały zatem wzbogacone o pełny zakres informacji. Dodane zostało także sporo zdjęć pokazujących działanie firmy od zaplecza.
Branża: moda
Specyfika: sprzedaż mocno sezonowa ze względu na typ produktów
Typ: B2B
Okres działań: 12 miesięcy
W ciągu roku udało się sporo osiągnąć. Porównaliśmy sprzedaż w końcówce roku, z przedziału miesiąca, rok do roku:
- Ruch z wyników wyszukiwania wzrósł o 140%.
- Ilość wejść bezpośrednich wzrosła o 11%.
Jest to ruch bardzo dobrej jakości, średnia odrzuceń to 40,5%, sesja trwa średnio ponad 3 minuty i 38 sekund. Sklep jest teraz widoczny w sieci na ponad 1000 fraz kluczowych. Przy czym na ponad 400 fraz kluczowych sklep jest wyświetlany na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
W poprzednim roku na obrót w dużej mierze złożyły się zakupy tylko z kilku dni, co było związane ze specjalnymi akcjami marketingowymi podejmowanymi przez właściciela sklepu. Dla porównania w okresie szczytowej sprzedaży w roku naszych działań sprzedaż została wygenerowana poprzez ściągnięcie ruchu do sklepu. Zakupy pojawiały się już w bardziej stabilny sposób i rozłożyły się na dłuższy okres. Pochodziły w większości z wygenerowanego ruchu organicznego.
W jaki sposób to zrobiliśmy?
- rozbudowaliśmy znacznie objętość treści w serwisie;
- rozbudowaliśmy linkowanie wewnętrzne w serwisie;
- do pozycjonowania wybraliśmy kilkadziesiąt fraz głównych i kilkaset kontekstowych;
- frazy zostały wybrane pod kątem zgodności z asortymentem sklepu, oraz możliwości pozyskania wysokiej jakości wejść i transakcji;
- produkty zyskały prawidłowo skonstruowane nazwy i opisy;
- pracowaliśmy nad użytecznością sklepu, poprzez zmiany w sposobie wyświetlania kategorii, stron produktu i koszyka na desktopie i komórce,
- wdrożyliśmy rozwiązania związane z suportem technicznym dla strony.