Dlaczego intensywne reklamy na start nie są dobrą opcją dla sklepu internetowego?

Żeby zrobić dobre kierowanie reklam z fejsbuka do sklepu trzeba mieć zebrane dane z minimum 100 transakcji miesięcznie. W przeciwnym wypadku algorytmy działają bardzo nieprecyzyjnie, kliknięcia są drogie a zakupów z reklam będzie za mało żeby to było rentowne. Nie stworzymy po prostu dobrej grupy do kierowania reklam, bo nie będzie danych żeby taką grupę stworzyć.

Najskuteczniejsze reklamy tworzy się wtedy gdy można prześledzić i zebrać dane z kilkuset transakcji. Kierowanie reklam na grupę osób, która po prostu odwiedziła na stronę to strasznie słabe rozwiązanie. Jeśli w sklepie mamy 60% odrzuceń to jak algorytm ma z tego stworzyć idealną grupę potencjalnych kupujących?

Reklamy powinno się kierować tylko na grupy stworzone w oparciu o dane od kupujących.

Podobnie rzecz ma się z reklamami google ads. Jeśli sklep nie jest zoptymalizowany pod kątem użyteczności, nie było w nim dobrze wykonanej pracy nad SEO, prędkość ładowania jest przeciętna a strony kategorii nie wyświetlają się dobrze na najważniejszych modelach komórek z którym mamy sporo ruchu to taka kampania nie ma prawa się udać. Nie można zrobić dobrego remarketingu jeśli w sklepie jest 70 transakcji miesięcznie, ma sporą liczbę odrzuceń i konwersja jest niska.

W 9 na 10 przypadków jakie oglądałem w mniejszych sklepach, remarketing nie miał tam żadnego sensu. Taniej można było pozyskiwać transakcje ze standardowych reklam. Remarketing był włączany tylko dlatego że klienci sądzą, że jest to cudowne rozwiązania a firma od reklam google ads to robi bo najczęściej pobiera dodatkową opłatę za remarketing.

Efektywność kampanii google ads zależy bardziej od strony, to ona daje wysokie ROAS!

Strony lądowania muszą być dobrze oceniane przez google, koszt klików zależy od treści stron na które odsyłamy ruch z reklam. Oceniając stronę docelową google bierze pod uwagę ilość odrzuceń, czas spędzany przez użytkowników w sklepie, kompatybilność treści strony z reklamą google. To strona sklepu wpłynie na kampanię płatną, a nie kampania płatna cudownie odmieni kiepski sklep. Bez zadbania o to wszystko reklamy google ads będą drogie, a ilość transakcji będzie mała. To nigdy się nie opłaci, bez względu na to jak zaawansowany będzie ekspert który będzie kierował naszą kampanią.

Bez audytu jakości sklepu internetowego nie można przechodzić do reklam, to przepis na katastrofę!

Trzeba zacząć od pracy ze sklepem, obejrzeć jak wyglądają kategorie, jak produkty są ponazywane, jak działa koszyk zakupowy. Poprawić nagłówki, zacząć pracę nad SEO. Nie da się w łatwy sposób w startującym sklepie zrobić skutecznych reklam.

Nie można zostawić pozycjonowania na później, licząc na to że najpierw zaczniemy zarabiać na transakcjach pochodzących z reklam a potem się zobaczy. Pozycjonowanie sklepu internetowego trzeba zacząć jak najwcześniej, bez tego nie istnieje żaden sklep, a im wcześniej zacznie się to robić dobrze tym lepiej.

 

Ela Ustupska i Daniel Wieczorek

To pisaliśmy my: Ela Ustupska i Daniel WieczorekPrzez ponad 10 lat rozwijania swojej firmy, z niejednego pieca przyszło nam jeść chleb. Teraz dzielimy się swoimi doświadczeniami opisując błędy i sukcesy oraz wnioski jakie z nich wyciągnęliśmy. Staramy się unikać branżowego języka i pisać zrozumiale dla osób spoza branży marketingowej. Wyróżnia nas także to, że patrzymy na sprawy od praktycznej strony biznesowej, zwracając uwagę przede wszystkim na skutki działań i jakie mają przełożenie na zwiększanie efektywności firmy. Działamy pod szyldem Brainfactory, gdzie zajmujemy się zwiększaniem sprzedaży w firmach usługowych i sklepach internetowych. Jeśli Twoja firma ma z tym problem, skontaktuj się i umów na bezpłatną konsultację bez żadnych zobowiązań z Twojej strony!

Może zainteresują Cię także te artykuły:

Twoja firma stoi w miejscu? Masz apetyt na większą sprzedaż? Odezwij się koniecznie! Być może to właśnie koniec Twoich problemów!

Tak! Chcę więcej klientów

Chcesz podnieść sprzedaż w sklepie internetowym?

Współpracę zaczynamy od wykonania audytu użyteczności, treści na stronie i kwestii technicznych. Wnioski z audytu samodzielnie wdrożymy. Z Tobą rozmawiać będziemy o Twoim biznesie, a nie nudnych technikaliach!

Skontaktuj się, by sprawdzić jak Tobie możemy pomóc

Daniel Wieczorek, Brainfactory.pl

Daniel

tel. 515 968 206

Napisz wiadomość email info@brainfactory.pl