Dlaczego podkreślanie jakości produktu może zmniejszać konwersję w sklepie internetowym?

Aktualizacja: 7 kwietnia 2022

Założenie, że produkty w Twoim sklepie są wyjątkowe, bardzo często kończy się bolesnym bankructwem. Dlaczego? Ponieważ zazwyczaj zakłada się, że skoro produkt jest wyjątkowy, to sam się obroni. A to bardzo poważny błąd.

To, w jaki sposób pokazujesz produkt, będzie miało zdecydowany wpływ na konwersję w sklepie internetowym. Na podstawie informacji, jakie przedstawiasz kupującym, użytkownik musi podjąć decyzję zakupową. Czy ten produkt jest dla niego? Jak zaspokoi jego potrzeby? Czy zakup tego produktu jest właściwą decyzją? Zastanów się zatem czy udzielasz odpowiedzi na wszystkie ewentualne pytania Twojego klienta na karcie produktu. I czy robisz to w odpowiedni sposób?

Ty możesz być przekonany, że Twój produkt jest wyjątkowy. Twój produkt rzeczywiście może być wyjątkowy. Ale sęk w tym, że to do klienta sklepu należy ostateczna decyzja. A klient wcale nie musi podzielać Twoich opinii. Nie musi mieć Twojej wiedzy z danego zakresu. Chcesz, aby uznał, że produkt jest wyjątkowy? Musisz go o tym przekonać, udzielając odpowiednio szerokich wyjaśnień.

Podstawowe błędy popełniane przy tworzeniu opisu produktu, które szkodzą konwersji w sklepie internetowym

W opisie produktu nie używaj przymiotników!

Przymiotniki mają to do siebie, że podlegają subiektywnemu osądowi. Określenia typu „piękny”, „wyjątkowy”, „niesamowity” dla każdego znaczą coś innego. Jak powszechnie wiadomo, nie to ładne co ładne, lecz co się komu podoba. Przygotowując opisy swoich produktów unikaj zatem tego typu określeń. Dodatkowo warto zaznaczyć, że takie określenia nie niosą ze sobą żadnej wartości informacyjnej. To klient oceni czy dany produkt jest ładny czy nie. Nie warto więc marnować miejsca na takie zwroty.

Nie oceniaj produktu, lecz przedstawiaj twarde dowody, by użytkownik mógł sam ocenić

Ocena należy do klienta. Ty natomiast powinieneś dostarczyć mu informacji, na podstawie których takiej oceny może dokonać. Dlaczego zatem Twój produkt jest taki wyjątkowy? Bo wykonano go z dobrej jakości materiałów? A może proces produkcji to powoduje? O tym właśnie napisz w treści zamieszczonej na karcie produktu. Wyjaśnij kupującemu, co oznaczają te elementy. Jeśli materiały użyte do produkcji są wysokiej jakości, opisz, co to oznacza dla trwałości produktu i komfortu jego używania.

W opisie produktu zawrzyj maksymalnie dużo informacji, nawet jeśli niektóre detale wydają Ci się zbyt oczywiste, by o nich wspominać

Nie wychodź z założenia, że pewne sprawy są oczywiste. Wręcz przeciwnie, załóż, że nie są i opisz wszystko. Nie wiesz przecież kto akurat będzie oglądać Twój produkt – to może być osoba, która dokonuje pierwszego zakupu tego typu towaru i nie wie jak podjąć odpowiednią decyzję zakupową. Pomóż jej dokonać takiego wyboru.

Dzięki temu zyskasz:

  1. długi opis, co docenią przez wyszukiwarki,
  2. opis, który pozwoli każdemu klientowi zrozumieć, czym jest Twój produkt,
  3. opis, na podstawie którego klient będzie w stanie dokonać wyboru i podjąć decyzję zakupową.

Poznaj język swojego klienta i użyj go w opisie produktu

Czy Twój klient zna się na rzeczy tak dobrze jak Ty? Bezpieczniej jest założyć, że jednak nie. Nie używaj zatem branżowego języka. Jest on pełny terminów, których osoby spoza branży nie znają. Musisz użyć takiego określenia? Okej, ale dołącz do niego obszerne wyjaśnienie. Dzięki temu Twoje treści staną się bardziej zrozumiałe, co użytkownik może wykorzystać do podjęcia decyzji zakupowej. Warto też zauważyć, że użytkownik do podjęcia decyzji, użyje także treści, których nie rozumie. Ale tą decyzją najczęściej będzie zrobienie zakupów w innym sklepie.

Tworząc opis produktu, warto także zapoznać się z językiem stosowanym przez Twoich potencjalnych klientów do wyszukiwania takich produktów w sieci. Jakich określeń używają Twoi klienci? Co wpisują w wyszukiwarkę, by odnaleźć interesujące ich produkty? Sprawdź to, a następnie użyj tych fraz w swoich opisach, odpowiednio je rozwijając. Dzięki temu opisy w Twoim sklepie odpowiedzą na zapytania wpisywane w wyszukiwarkę. A to pozwoli Twojemu sklepowi zwiększać pozycję w wynikach wyszukiwania i przełoży się na większy ruch do sklepu internetowego.

I zawsze pamiętaj, że Twój produkt się sam NIE OBRONI.

Robiąc zakupy w tradycyjnym sklepie stacjonarnym, klient może produkt obejrzeć dokładnie i z każdej strony. Dotknąć. Spróbować produktu użyć. Doświadczenie zakupowe w internecie jest zupełnie inne. To utrudnia znacznie podjęcie decyzji zakupowej. Do Ciebie należy zakopanie tej przepaści między zakupami w prawdziwym świecie a tymi wirtualnymi. Jeśli zrobisz to skutecznie, znacznie wzrośnie Ci konwersja w sklepie internetowym.

Konwersja w sklepie internetowym, jak ją zwiększyć opisem produktu? Podstawowe zasady budowania poprawnej karty produktu:

  • dodaj duże zdjęcia produktu i pokaż go z każdej strony;
  • dodaj zdjęcia pozwalające zobaczyć detale, np. fakturę materiału, szwy, guziki, itp.;
  • pokaż produkt w użyciu, np. wideo pokazujące jak sukienka układa się na ciele w ruchu, dodaj zdjęcie kolczyka założonego na ucho;
  • pokaż proporcje produktu w stosunku do innego przedmiotu: w ten sposób klient zobaczy jakiej wielkości jest Twój produkt;
  • dokładnie opisz i wyjaśnij właściwości produktu, jak go używać, z jakich jest materiałów;
  • im dłuższy będzie opis, tym lepiej, bo powinien odpowiadać na wszelkie ewentualne wątpliwości klienta.

Wydaje Ci się, że to dużo roboty? Możemy to zrobić za Ciebie.


Jeśli zainteresował Cię ten temat, to zapraszam także do lektury:

Przypisane tagi:

Kategoria: Zwiększanie sprzedaży

Ela Ustupska

autor: Ela Ustupska

Wykształcenie dziennikarskie, karierę jednak poświęciła projektowaniu graficznemu. Obecnie w Brainfactory zajmuje się użytecznością i lubi o tym opowiadać i pisać. Oprócz tego lubi placki, no bo kto nie lubi?
Robi tak, by działało - od projektu interfejsu, przez projekt graficzny po aspekty techniczne. W swoich projektach zawsze stawia nacisk na ich skuteczność, a nie jedynie aspekty czysto wizualne. W przeszłości jedna z organizatorek eventów Women in Technology i mentorka programu Tech Leaders.

Inne artykuły o zwiększaniu sprzedaży w sklepie internetowym: