Czy pierwsze miejsce w wyszukiwarce zwiększa sprzedaż w sklepach internetowych?

Aktualizacja: 19 maja 2022

Bardzo często wysokie miejsce w wyszukiwarce na wybrane kilka fraz jest dla właścicieli sklepów internetowych priorytetowym celem, którego osiągnięcie ma spowodować znaczny wzrost transakcji. Nie jest to prawda i większość firm próbujących pozyskiwać klientów w internecie przekonało się o tym na własnej skórze.

Aby dowiedzieć się czy pierwsze miejsce w wyszukiwarce google na wybrane frazy kluczowe zwiększy sprzedaż w twoim sklepie internetowym wystarczy spróbować płatnej kampanii Adwords, która spowoduje że, wybrane przez ciebie frazy kluczowe natychmiast znajdą się w pierwszej trójce wyników wyszukiwania. To prosty sposób żeby przekonać się, że wysoka pozycja nie przekłada się na nowych klientów i nie zwiększa sprzedaży. Wielu właścicieli sklepów internetowych zaraz po uruchomieniu strony próbowało płatnej kampanii i było bardzo rozczarowanych wynikami, zwłaszcza w stosunku do kosztów jakie płatne generowanie ruchu do sklepów przynosi. Mimo tego przykrego doświadczenia nadal uważają że, wysoka pozycja w google jest świetnym sposobem na zwiększenie sprzedaży w ich sklepie. Dlatego decydują się na współpracę z firmą zajmującą się pozycjonowaniem sklepów internetowych i cierpliwe zdobywanie wyoskiej pozycji w wyszukiwarce na wybrane frazy. Tutaj znowu spotyka ich gorzkie rozczarowanie, gdy po 6-12 miesiącach okazuje się, że sklep jest już wysoko w rankingu googla na szereg wybranych fraz kluczowych, ale nie przełożyło się to na spodziewany przyrost transakcji. Nie mogło stać się inaczej, przecież chcieli powtórzyć dokładnie to samo działanie, znaleźć się wysoko na wybrane frazy kluczowe!

  • wysokie miejsce w rankingu wyszukiwarki Google nie oznacza wcale wysokiej sprzedaży,
  • od wysokiego miejsca w wyszukiwarce do dobrych wyników sprzedaży jest daleka droga,
  • pozycjonowanie na popularne frazy to droga do pewnej katastrofy i rozczarowania,
  • jeśli nie wiesz które dokładnie zapytania z wyszukiwarki kończą się transakcjami to nie wiesz jakie frazy są ważne dla podniesienia sprzedaży,
  • pozycjonowanie trwa długo, po zdobyciu wysokiego miejsca często okazuje się, że nic to nie dało i straciłeś czas,
  • przytłaczająca większość fraz, na które pozycjonują się w w wyszukiwarce firmy nie powoduje wzrostu sprzedaży a jedynie przyrost ruchu.

Czy pierwsze miejsce w wyszukiwarce da Ci największą sprzedaż?

Chcesz to szybko sprawdzić? Wykup kampanię Adwords na daną frazę, wówczas natychmiast znajdziesz się na pierwszym miejscu 🙂 Źródło ilustracji: Designed by Freepik @dooder

Dlaczego pierwsze miejsce w wyszukiwarce google nie spowoduje że, twój sklep internetowy zacznie sprzedawać?

Dlaczego tak się dzieje, przecież wszyscy dookoła twierdzą że, to warunek konieczny i najlepszy sposób do generowania wysokich wyników sprzedaży w sklepach internetowych? Niestety smutną prawdą jest to że, większość popularnych fraz, na które rywalizują ze sobą sklepy, nie przekłada się na sprzedaż. Ewentualne kliknięcia wywołują tylko ruch, który nie kończy się transakcjami. Całe zamieszanie wynika z pomylenia generowania ruchu z generowaniem sprzedaży. Sprowadzenie ruchu do sklepu jest proste, a zwiększenie sprzedaży nie i bardzo mało firm reklamowych wie jak to się robi. Sklep internetowy może mieć bardzo wysoki ruch i bardzo małą sprzedaż jednocześnie. Im popularniejsza i bardziej ogólna fraza tym mniejszą powoduje sprzedaż. Dodatkowo jeśli nawet wejścia na popularne frazy kluczowe mogą kończyć się transakcjami ale kilka innych sklepów internetowych próbuje rywalizować na te same frazy to wspólnie obniżają ich skuteczność, ponieważ klientom jest znacznie łatwiej znaleźć poszukiwany produkt w kilku sklepach jednocześnie i porównać ich ofertę, a na koniec wybrać najtańszy sklep. W związku z tym właściciele kilku sklepów tak naprawdę umieszczają się w porównywarce cenowej!

Właściciele sklepów internetowych wybierając frazy do płatnych kampanii adwords lub do pozycjonowania najczęściej nie wiedzą, które z nich przekładają się na sprzedaż, które wywołają tylko ruch bez transakcji, a które skończą się odrzuceniami. Dodatkowo to czy niektóre z cennych fraz kluczowych doprowadzą do transakcji zależy również od samego funkcjonowania sklepu. Jeśli twój sklep ma problemy z użytecznością, źle ustawiony koszyk, błędy na stronie z produktem, kiepskie opisy i słabe zdjęcia produktów to nawet najlepiej dobrane frazy Ci nie pomogą.

Przypisane tagi: , , ,

Kategoria: Zwiększanie sprzedaży

Ela Ustupska

autor: Ela Ustupska

Wykształcenie dziennikarskie, karierę jednak poświęciła projektowaniu graficznemu. Obecnie w Brainfactory zajmuje się użytecznością i lubi o tym opowiadać i pisać. Oprócz tego lubi placki, no bo kto nie lubi?
Robi tak, by działało - od projektu interfejsu, przez projekt graficzny po aspekty techniczne. W swoich projektach zawsze stawia nacisk na ich skuteczność, a nie jedynie aspekty czysto wizualne. W przeszłości jedna z organizatorek eventów Women in Technology i mentorka programu Tech Leaders.

Inne artykuły o zwiększaniu sprzedaży w sklepie internetowym: